تسلیمی پولیس در وردوج در سایه‌ی یک دسیسه

مقامات محلی در ولایت بدخشان از یک دسیسه و توطئه در مورد تسلیمی و رهایی نیروهای دولتی در ولسوالی وردوج سخن می‌گویند. گل محمد بیدار معاون والی بدخشان، غفلت در رساندن اسلحه و مهمات به پایگاه نظامی وردوج را رد کرده می‌گوید: نیروها در آنجا به اندازه کافی مهمات، سلاح و مواد غذایی در اختیار داشته‌اند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” دو شب پیش یک مرکز بزرگ نظامی در منطقه تیرگران ولسوالی وردوج بدخشان که گفته می‌شد از چهار روز بدینسو در محاصره مخالفین قرار داشت، با تمامی تجهیزاتش به مخالفین مسلح تسلیم داده شد. به گفته مقامات بیش از یکصد سرباز این مرکز نظامی هم به مخالفین تسلیم شدند، اما روز گذشته دو باره از سوی مخالفین رها گردیدند.

گل محمد بیدار معاون والی بدخشان این حادثه را یک دسیسه می‌داند که به گفته او، ازسوی برخی فرماندهان پولیس محلی صورت گرفته است. آقای بیدار می‌گوید: این مرکز برای سه ماه جنگیدن، مهمات و امکانات در اختیار داشته است. مقام‌های بدخشان، فردی به اسم قومندان جلال را که مسوول پولیس محلی در ولسوالی وردوج بوده در این دسیسه دخیل می‌داند. به گفته این مقامات، قومندان جلال با طالبان دست داشته و نیروهای پولیس پایگاه نظامی تیرگران در نتیجه تلاش او به طالبان تسلیم شدند. معاون والی بدخشان گفته در زمان تسلیمی نیروهای امنیتی به طالبان، به گردن قومندان جلال گل انداختند و او را خلع سلاح هم نکردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *