ریاست اجرائیه؛ به آتش کشاندن خانه‌های فلسطینیان را محکوم کرد

حکومت افغانستان آتش سوزی عمدی خانه‌های فلسطینی‌ها توسط یهودی‌های صهیونیست را محکوم کرد و آن را یک عمل جنایت کارانه و ضد بشری خواند. ریاست اجرایی حکومت در خبرنامه‌ای، از مجامع و نهادهای بین المللی خواسته که با این مسأله به صورت قاطع برخورد کرده و جنایتکاران را شناسایی و به دادگاه رسیدگی به جرایم و جنایات بین المللی معرفی کنند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی آمده که حکومت افغانستان، آتش زدن خانه فلسطینی‌ها توسط یهودی‌ها را یک عمل جنایت کارانه و ضد بشری می‌داند. خبرنامه افزوده که حکومت افغانستان ضمن اعلان انزجار و نفرت خود از این عمل ضد انسانی، با ملت مظلوم فلسطین و بخصوص خانواده کودک قربانی ابراز همدردی می‌کند. حکومت همچنین از مجامع و نهادهای بین المللی خواسته که با این مسأله به صورت قاطع برخورد کرده و جنایتکاران را شناسایی و به دادگاه رسیدگی به جرایم و جنایات بین المللی معرفی کنند.

خبرنامه به نقل از ریاست اجرایی حکومت افزوده که ملت و دولت افغانستان مانند همیشه از داعیه برحق ملت فلسطین در خصوص تعیین سرنوشت سیاسی خود و تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت کرده و راه حل ختم خشونت‌های ریشه دار تاریخی در این منطقه را تنها با استقرار صلح عادلانه و پایدار و پایان دادن به سرکوب و خشونت و تضییع حقوق ملت فلسطین می‌داند.

شماری از یهودیان تندرو صبح روز جمعه نهم اسد دو خانه فلسطینی‌ها در قریه دوما واقع در کرانه باختری رود اردن را آتش زدند که در نتیجه آن یک کودک ۱۸ ماهه فلسطینی زنده در آتش سوخت و پدر و برادر چهار ساله این کودک به شدت مجروح شدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *