رئیس جمهور با رئیس اجرائیه و کابینه از طریق ویدیو کنفرانس جلسه گذاشت

رئیس جمهور اشرف غنی از تحولات اخیر کشور به عنوان فرصتی برای موفقیت مذاکرات صلح یاد کرد. آقای اشرف غنی گفت، این تحولات می‌تواند به معنای پایان یک مرحله تلخ تاریخی و رفتن به سوى یک آینده روشن باشد

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” به اساس خبرنامه ارگ ریاست جمهوری، آقای اشرف غنی که از طریق ویدیو کنفرانس با شماری از مسئولان و خبرنگاران رسانه‌ها صحبت می‌کرد، از تحولات اخیر به عنوان یک فرصت برای پایان دادن به یک مرحله تاریخی تلخ یاد کرده و افزوده که باید به جنگ چهارده ساله با پاکستان خاتمه داده شود. او افزوده که در این مورد با سران پاکستانی صحبت کرده و از آنان خواسته تا سطح خشونت در منطقه را کاهش دهند. به گفته رییس جمهوری تروریزم منطقه‌ای و بین المللی تهدید مشترک برای افغانستان و پاکستان است و باید برای کاهش خشونت‌ها به شکل بنیادی از طریق راه حل سیاسی در چوکات روند صلح اقدام شود.

رییس جمهوری در این کنفرانس ویدیویی بار دیگر از مخالفین مسلح خواست که به روند صلح پیوسته و مشکلات سیاسی شانرا از طریق مذاکره حل کنند. به گفته رییس جمهوری با تحولات اخیر، زمینه‌های سیاسی پایان مشکلات بیشتر مساعد شده. آقای اشرف غنی در عین حال در مورد اینکه چه زمانی گفتگوهای صلح با طالبان باردیگر آغاز می‌شود، چیزی نگفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *