موسی قلعه در آستانه‌ی سقوط

ولسوالی موسى قلعه در ولایت هلمند، درخطر سقوط طالبان قرار دارد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “محمدشریف خان ولسوال موسی قلعه وضعیت در این ولسوالی را وخیم مى‌خواند و می گوید، در حال حاضر ولسوالی در محاصره طالبان قرار دارد. وی، خواهان ارسال کمک اضطراری به این ولسوالی شده است.

به گفته محمدشریف، طالبان برای یک حمله گروهی به مرکز ولسوالی آماده می‌شوند.

ولسوال موسی قلعه می‌گوید: سربازان اندکی در ولسوالی باقی مانده‌اند که حتا فرصت خوابیدن و غذا خوردن هم ندارند. او وضعیت در موسی قلعه را وخیم خوانده و تاکید می‌کند که این سربازان امکانات کافی نیز در اختیار ندارند.

به گفته محمدشریف خان، اگر نیروهای کمکی عاجل به ولسوالی نرسد، این ولسوالی به دست مخالفان خواهد افتاد. بزرگان قومی در موسی قلعه و اعضای شورای ولایتی هلمند هم خواهان شکستاندن محاصره این ولسوالی شده است.

از سوی دیگر، منابعی در هلمند مى‌گویند، طالبان مسلح، شب گذشته یک مرکز بزرگ اردوى ملى را در ولسوالى موسى قلعه مورد حمله قرار داده و تلفات سنگینى را به سربازان اردو وارد کرده‌اند. عبدالمجید آخندزاده باشنده ولسوالى موسى قلعه و عضو شوراى ولایتى هلمند گفته، در این حمله که به صورت دسته جمعى انجام شده، ۲۵ سرباز اردوی ملی کشته شده‌اند. آقای آخندزاده افزوده که در این مرکز ۸۰ تا ۱۰۰ سرباز مستقر بودند و از این جمع تنها ۲۵ سرباز خود را به ولسوالى رسانده‌اند و از سرنوشت بقیه سربازان اطلاعاتی در دست نیست.

قارى یوسف احمدى از سخنگوىان طالبان این حمله را تایید کرده و گفته که در آن ۳۱ سرباز کشته و ۷ تن از آنان را نیروهای طالبان اسیر کرده‌اند. دفتر مطبوعاتى قول اردوى ۲۱۵ میوند در هلمند اما، ادعاى طالبان را کرده است.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *