استخراج مسِ عینک در انتظار پاک سازی ماین‌ها از ساحه

با تکمیل برنامه ماین پاکی ساحه مس عینک تا چهار ماه دیگر، زمینه فعالیت کامل برای شرکت چینایی استخراج کننده این معدن فراهم می شود.

به گزارش “شبکه تلویزیو نی تمدن ” وزارت معادن و پطرولیم در خبرنامه ای با بیان این موضوع گفته، مسؤلیت های دولت افغانستان در قبال پاک کردن ساحه از وجود ماین به اتمام می رسد.

برپایه این گزارش، پاک سازی ساحه این معدن بر اساس یک قرارداد، شش سال قبل آغاز شد و قرار بود این برنامه در سه مرحله از سوی موسسه ماین پاکی MDC صورت بگیرد که تا اکنون دو مرحله آن به طور کامل به اتمام رسیده است و مرحله آخر نیز تا پایان سال جاری میلادی(چهار ماه دیگر) به پایان خواهد رسید.

وزارت معادن درحالی از فراهم شدن زمینه برای فعالیت شرکت چینایی خبر می دهد که داودشاه صبا وزیراین وزارت سه ماه پیش در مجلس نمایندگان گفته بود که قرارداد این معدن  به نفع کشور نیست.

قرارداد پروژه معدن مس عینک که از بزرگترین معادن کشور می باشد درسال ۱۳۸۷ با شرکت MCC چین امضا شد. این شرکت گفته بود که دو میلیارد دالر در این پروژه سرمایه گذاری می‌کند و دولت افغانستان نیز پیش بینی کرده بود که با آغاز این پروژه، ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دالر در سال درآمد داشته باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *