حل معضل مهاجرین نیاز به یک همکاری منطقه ای دارد

رییس جمهور اشرف غنی می‌گوید: معضل مهاجرین دارای ابعاد عمیق اقتصادی و اجتماعی و از چالش‌های عمده برای حکومت است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” آقای اشرف غنی گفته که رسیدگی به این معضل نیازمند همکاری منطقه‌ای است.

رئیس اجرایی کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، روز گذشته در ارگ ریاست جمهوری با رییس جمهور اشرف غنی دیدار کرد. در این دیدار آقای اشرف غنی ضمن ستایش از تلاش‌های کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، گفت، زمانی که صلح و ثبات در کشور برقرار شود، ما با بازگشت موج آسای مهاجرین با چالش جدی مواجه خواهیم شد. او افزود که حکومت در همکاری با کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، برای بازگشت تدریجی و اضطراری مهاجرین، تدابیر را روی دست خواهد گرفت. رییس جمهوری تاکید کرد که داشتن یک چوکات همکاری منطقه‌ای برای رسیدگی به معضل مهاجرین یک نیاز اساسی است.

در این دیدار پدرو کمیساریو افونسو، رئیس اجرایی کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، هدف از سفر خود به افغانستان را همکاری دولت افغانستان در زمینه بهبود وضعیت مهاجرین و بازگشت آنان به کشور اعلام داشت. وی ضمن استقبال از تشکیل کمیسیون عالی مهاجرت به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری، آن را یک گام مهم در زمینه بهبود وضعیت مهاجرین خواند.

در پایان این دیدار، پدرو کمیساریو افونسو از رئیس جمهوری برای شرکت در کنفرانس بین المللی که از سوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امورپناهندگان در ماه آینده در شهر جنیوا در سوئیس برگزار می‌گردد، دعوت کرد.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *