مخالفین مسلح در میدان وردک چند باب خانه را به آتش کشیدند

شماری از بزرگان قومی ولسوالی چک در ولایت میدان وردک می گویند که طالبان به زور وارد خانه های ساکنان محل می شوند،  غذا و پول مطالبه می کنند.

  به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن”  به نقل از بخدی این بزرگان قومی که بیشتر شان از منطقه موسوم به علیشی ولسوالی چک هستند،  دیروز چهارشنبه ۴ سنبله به دیدار والی میدان وردک آمدند و از جبر و ظلم طالبان به او شکایت کردند
آنها گفتند: ”طالبان به زور وارد خانه های مردم می شوند، غذا می خواهند و پس از خوردن غذا چندین ساعت باهم قصه می کنند و زمانیکه از خانه بیرون شدند، پول اضافه برای مصارف شان می خواهند.‟
این بزرگان قومی می گویند در صورتیکه کسی با آنها مخالفت کنند به اتهام همکاری با دولت مجازات می شوند حتی ممکن کشته شوند.
به گفته آنها، طالبان حتی شب هم به خانه های ساکنان محل می مانند و باید صاحب خانه از آنها پذیرایی کنند.
عطالله خوگیانی، سخنگوی والی میدان وردک می گوید، یکی از انتقادهای این بزرگان قومی در مورد مسدود بودن سرک منطقه علیشی بود.
أقای خوگیانیوالی میدان وردک گفته که موضوع مسدود بودن جاده را بررسی می کند و برای بازگشایی آن تلاش می کند.‟
حیات الله حیات، والی میدان وردک به این بزرگان قومی گفته که فرزندان شان را از صفوف طالبان فرا بخوانند و همچنان طالبان را تشویق کنند که به پروسه صلح یکجا شوند.
عطاالله خوگیانی می گوید که شب گذشته، طالبان پنج خانه به شمول خانه یک بزرگ قومی را در ولسوالی چک در منطقه سیاه سنگ آتش زدند.
خوگیانی به خبرگزاری بخدی گفت: ”طالبان ادعا کردند که صاحبان این خانه ها با دولت ارتباط دارند و همچنان بالای خانه های مردم گلوله باری کردند.‟
به گفته سخنگوی والی میدان وردک، براثر این تیراندازی چند کودک و زن زخمی شده اند.
او افزود که این افراد هیچ ارتباطی با دولت ندارند.
خوگیانی می گوید که طالبان به طرف یک موتر که سرنشینان آن همه افراد ملکی بودند نیز تیراندازی کردند که یک پسر ۱۳ سیزده ساله دراین حادثه کشته شده است.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *