کتابخانه ملی انگلیس در دقایق نود اسناد مرتبط به گروه طالبان را نپذیرفت

مسئولان درکتابخانه ملی بریتانیا، در آخرین دقایق از پذیرش اسناد مربوط به گروه طالبان دراین کتابخانه خودداری ورزیدند. گفته می شود که این کتابخانه بیم از ان دارد که گذاشتن این اسناد در کتابخانه، شاید بر خلاف تلاش های روز افزون دولت برای مبارزه با تروریزم باشد

براساس گزارش ها، کتابخانهء ملی بریتانیا اجازه نداده است که بزرگترین مجموعهء اسناد مربوط به گروه طالبان در آن نگهداری شود. الیکس ستریک نویسنده و محققی است که در جمع آوری این مجموعهء اسناد کمک کرده است.

او، حالا به خبرگزاری فرانس پرس گفته که تصمیم کتابخانهء ملی بریتانیا “تعجب آور و نا امید کننده” بود.

خبرگزاری فرانس پرس به نقل از یک سخنگوی کتابخانهء ملی بریتانیا گزارش داده که گفته است، در میان این اسناد “موادی وجود دارد که ممکن است با قانون ضد تروریزم مغایرت داشته باشد” اما الیکس ستریک، گفته که در میان اسناد جمع آوری شده “طرز ساختن بمب و چیزی مشابه به آن شامل نیست.”

این محقق مقیم در برلین می گوید: مجموعهء اسناد مربوط به طالبان شامل موادی می شود که به گذشته های تاریخ روشنی می اندازند و “اگر یک افغان بخواهد در بارهء گذشتهء کشورش بداند و یا یک خارجی بخواهد درین باره تحقیق کند” این اسناد برایش یک گزینهء خوب است. با اینحال، وزارت داخلهء بریتانیا تا حال درین باره چیزی نگفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *