کلاه برداری هفتاد میلیونی سوپریم فاش شد

شرکت سوپریم حدود ۷۰ میلیون دالر از بابت گرانفروشی به ناتو پول اضافه بدست آورده است. منابعی در ناتو گفتهاند که پولیس نظامی بریتانیا سرگرم تحقیق در این مورد است. چند ماه پیش هم شاخه تدارکات غذایی سوپریم هم به جرمکلاهبرداری بزرگبه پرداخت میلیونها دالر جریمه محکوم شده بود.

 به گزارش “شبکه تلویزونی تمدن ” بررسی قراردادهای تامین مواد سوختی نیروهای ناتو در جبهههای جنگ در افغانستان نشان میدهد که این نیروها چند برابر بیشتراز نرخ بازار به شرکت سوپریم پول پرداخت کردهاند. گفته شده که تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد. به گزارش روزنامه تلگراف چاپ بریتانیا، در جریان ماموریت ناتو در افغانستان، این سازمان سالانه بیش از ۲ میلیارد دالر را برای خرید و انتقال سوخت به مصرف رسانده.

از گرانفروشی سوپریم به نیروهای ناتو درحالی افشاگری میگردد که به اساس گزارش تلگراف چند ماه پیش شاخه تدارکات غذایی گروه سوپریم نیز به جرمکلاهبرداری بزرگدر تدارکات غذا و آب به نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان به پرداخت میلیونها دالر جریمه محکوم شده است.

پس از ختم ماموریت ناتو در سال ۲۰۱۴، هر چند گاهی مواردی از فساد و اختلاس در قراردادهای مواد سوختی و غذایی این نیروها منتشر می‌شود. گزارش‌های نیز منتشر شده که قراردادی‌های وزارت‌های دفاع و داخله که از سوی نیروهای ناتو مدیریت می‌شد، آغشته به فساد بوده و میلیون‌ها دالر در آن اختلاس شده است. پیش از این، رییس جمهور پیشین کشور حامدکرزی، ناتو و کشورهای خارجی را از عوامل اصلی فساد در افغانستان معرفی کرده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *