نصاب تعلیمی کشور در آستانه‌ی یک دگردیسی بزرگ

رئیس جمهور اشرف غنی میگوید: نصاب تعلیمی کنونی کشور پاسخگو نیست.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” آقای اشرف غنی خواهان تجدید نظر در سیستم درسی مکاتب، انستیتیوتهای مسلکی، تعلیمات عالی و دانشگاهها شده و گفته که ایجاد زمینههای کاری و بلند بردن توانائیهای منابع بشری برای آینده کشور مهم و ضروری است.

آقای اشرف غنی در نشست شوراى رشد سرمایه انسانى گفت: سیستم درسی مکاتب، انستیتیوتهای مسلکی، تعلیمات عالی و دانشگاهها به تمرکز جدی نیاز دارد و تجدید نظر در سیستم کنونی نصاب تعلیمی به هدف ایجاد زمینههای کاری و بلند بردن توانائیهای منابع بشری برای آینده کشور مهم و ضروری است. او تاکید کرد که نصاب تعلیمی کنونی مطابق نیازهای بازار کار نمیباشد. رییس جمهوری گفت که ایجاد سیستم صدور تصدیقنامهها با معیارهای بین المللی میتواند به ایجاد کار برای کارگران افغانستان کمک کند.

او افزود که با ایجاد این سیستم نیازمندی شرکتها به کارگران مسلکی در داخل کشور حل میشود و حکومت این قابلیت را پیدا خواهد کرد تا کارگران مسلکی را به کشورهای خارجی بفرستد. محمد اشرف غنی همچنین در زمینه تشخیص ظرفیتهای کاری و تداخل وظیفوی وزارت خانهها گفت که حکومت در ماههای آینده روی اولویتهای کاری وزارت خانهها تمرکز خواهد کرد تا تمامی ارگانها به اساس نیازمندی مردم و برنامههای حکومت فعالیت کنند.

در نشست شورای رشد سرمایه انسانی، اعضای شورای عالی منابع بشری هم پیشنهاداتی را در زمینه ایجاد کار و بلند بردن ظرفیت و توانائی کارکنان و کارمندان، بهبود کیفیت درسی و افزایش قابلیت پذیرش محصلین در انستیتوتها و دانشگاهها، به منظور افزایش ظرفیت و قابلیت کاری فارغ التحصیلان در کوتاه مدت و دراز مدت، ارایه کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *