عملیاتِ الماسِ دو موفقانه پایان یافت

بزرگ‌ترین پناهگاه و مرکز فرماندهی طالبان در شمال کشور در کوه البرز پاکسازی شد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” مقامات محلی گفته‌اند، در عملیاتی با عنوان «الماس ۲» ۱۷ شورشی هم کشته شده‌اند. این عملیات از ۲۴ ماه جاری در بخش‌های از ولایت‌های بلخ و جوزجان راه‌اندازی شده بود.

کوه البرز از مناطق کوهستانی و خطرناک ولسوالی چمتال در ولایت بلخ است که در سال‌های گذشته مخالفین مسلح از این منطقه به عنوان یک مرکز استراتیژیک برای تهدید ناامن سازی ولایت‌های جوزجان، سرپل و بلخ استفاده کنند.

عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ گفت: عملیات در بخش‌های نا امن کوه البرز متمرکز بود و پس از سه روز نبرد سنگین، این منطقه از وجود مخالفان پاکسازی شده است. به گفته سرپرست ولایت بلخ، در موفقیت این عملیات چرخبال‌های ارتش نقش ویژه داشته‌اند.

آقای نور افزود: به زودی عملیات‌های مشابه در دیگر ولایات شمالی کشور از جمله در مرزهای ولایت بلخ با ولایت‌های سمنگان و کندز نیز راه‌اندازی خواهد شد.

درعملیات «الماس ۲» نزدیک به ۱۰ تن از نیروهای امنیتی به شمول یک فرمانده پولیس محلی زخمی شده‌اند. گفته می‌شود که این افراد در نتیجه برخورد موترشان با ماین کنارجاده زخمی شده‌اند. مقامات محلی می‌گویند: وضعیت ۲ تن از زخمی‌ها نگران کننده است.

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *