قندوز آزاد شد !

قندوز آزاد و از وجود مخالفان پاکسازی شد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” وزارت دفاع ملی در خبرنامه‌ای گفته که شهر قندز در عملیات برق آسای نیروهای امنیتی بامداد امروز از وجود دشمن پاکسازی شده است.

به نوشته این خبرنامه، حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته و با حمایت قوای هوایی، عملیات پس‌گیری آغاز شد و با وجود مقاومت شدید دشمن، نیروهای امنیتی موفق شدند که دشمن را از شهر خارج سازند. خبرنامه افزوده که در این عملیات، ۱۵۰ شورشی کشته و ۹۰ تن شان زخمی شده‌اند. به نوشته خبرنامه، قطعات نیروهای امنیتی ساعت ۷ صبح امروز وارد بالاحصار شده‌اند.

وزارت دفاع تاکید کرده که در جریان این عملیات هیچ تلفاتی به افراد ملکی وارد نشده است. عملیات پس‌گیری قندز سه روز پس از سقوط این شهر به دست مخالفان اغاز گردید. روز گذشته جنرال مراد علی مراد که فرماندهی عملیات در قندز را به عهده دارد، به رئیس جمهور اشرف غنی وعده داده بود که کارمندان دولتی ساعت ۸ صبح امروز می توانند به ادارات دولتی رفته و به کار آغاز نمایند. تصاویر رسیده از قندز نشان می‌دهد که سربازان بیرق طالبان را پائین کشیده و پرچم کشور را بار دیگر برفراز ادارات دولتی برافراشته‌اند.

***

در همین حال وزارت دفاع ملی اعلام کرده که حمله طالبان بر ولسوالی خواجه غار ولایت تخار نیز توسط نیروهای اردوی ملی عقب زده شده است. در این اعلامیه به زمان و جزئیات بیشتر این حمله اشاره نشده.

گزارش‌ها از پیروزیهای اردوی ملی در قندز و تخار درحالی منتشر می‌شود که به اساس تازه ترین خبرها، ولسوالی تاله و برفک در ولایت بغلان شب گذشته به دست طالبان افتاده است. برخی باشندگان محلی این ولسوالی در تماس تلفنی به تمدن گفتند: تاله و برفک بدون کدام جنگ و درگیری و مقاومت نیروهای امنیتی به کنترل نیروهای طالبان افتاده است. روز گذشته هم ولسوالی امام صاحب قندز به دست مخالفان افتاد. امان الدین قریشی، ولسوال امام صاحب گفته که نیروهای امنیتی شام دیروز از این ولسوالی عقب نشینی کرده‌اند. بگفته وی طالبان از استقامت های مختلف بر ولسوالی هجوم آوردند و به دلیل کمبود نیرو و نرسیدن نیروی کمکی، آنان به طرف شیرخان بندر عقب نشینی کرده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *