عبدالله: خواست کابل از اسلام آباد قطع حمایت از مخالفین مسلح است

عبدالله عبدالله گفت: انتظار حکومت وحدت ملی از پاکستان این است که کمک به طالبان را قطع کند. او افزود: زمانی که این گروه  تمویل نشود توان مقابله با نیروهای امنیتی افغانستان را از دست می‌دهد. رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی همچنین از پیشرفت ها در وضعیت امنیتی قندز خبر داده گفت: راههای مواصلاتی به این شهر بازشده و شماری از مهاجرین قندز درحال بازگشت هستند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” عبدالله عبدالله در واکنش به اظهارات نخست وزیر پاکستان گفت: این کشور باید در عمل صداقت خود به افغانستان را ثابت کند. او افزود: زمانی که کمک به طالبان قطع شود این گروه توان راه اندازی حملات گسترده در افغانستان را از دست می‌دهد.

عبدالله گفت: برای ایجاد اعتماد دوباره نیاز است تا قدمهای عملی از جانب پاکستان دراین زمینه برداشته شود. نوازشریف روز گذشته گفته بود، کشوراش آماده است تا برای مذاکره طالبان با حکومت افغانستان سهولت ایجاد کرده و این گروه را برای گفتگوهای صلح تشویق کند.

 از سویی هم مقام‌ها در شورای عالی صلح می‌گویند: رفتار و گفتار اسلام آباد در باره روند صلح یکی نیست و نمی‌توان به این کشور اعتماد کرد.

رئیس اجرایی حکومت از پیشرفت های امنیتی در قندز خبرداده گفت: راههای مواصلاتی به این شهر بازشده و کار تامین آب و برق قندز جریان دارد.

عبدالله گفت: نیروهای امنیتی در مناطق مختلف کشور با مخالفان مسلح درگیر جنگ هستند و عملیات گسترده ای را این نیروها در ولایت قندهار راه اندازی کرده اند.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که در روزهای اخیر شاهد نا امنیهای گسترده در

مناطق مختلف کشور بوده ایم. پس از قندوز، فاریاب و سرپل در شمال کشور این روزها ولایت غزنی نیز دستخوش نا آرامی های گسترده است .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *