برف‌باری سنگین راه‌های منتهی به فیض آباد را مسدود کرد

راه‌هاى مواصلاتى نُه ولسوالى با فیض آباد مرکز ولایت بدخشان به علت برفباری سنگنین، مسدود شد. مسئولان محلی گفته‌اند ساکنان این ولسوالی در محاصره برف قرار گرفته‌اند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” ولایت بدخشان باداشتن ۲۸ ولسوالى، یکى از ولایات دشوارگذر در شمالشرق کشور است که باشندگان آن معمولا زمستان‌های سخت و طولانی را تجربه می‌کند. برخی ولسوالی‌های بدخشان هشت ماه تمام در محاصره برف قرار دارند. در برخی مناطق بدخشان ضخامت برف تا یک و نیم متر می‌رسد.

حالا به نظر می‌رسد که فصل زمستان بدخشان هم اکنون آغاز شده و مسوولان محلى گفته‌اند که برفبارى سه روز اخیر در این ولایت، راه‌هاى نُه ولسوالى بدخشان را مسدود کرده است. احمدجاوید جاوید منشى شوراى ولایتى بدخشان گفت: راه راغ‌ها که شامل ولسوالى‌هاى راغ، یاوان و کوفاب می‌شود را، با فیض آباد مرکز بدخشان بسته. او افزود که راه منطقه دروازها نیز به علت برفبارى مسدود شده. این راه نیز ولسوالى‌هاى ماهمی، نُسی، شُکی، کوفاب و خواهان را به فیض آباد وصل می‌کند. منشى شوراى ولایتى بدخشان گفت: راه ولسوالى شغنان که در سرحد با تاجکستان قرار دارد، نیز بسته شده است.

بسته شدن راه‌های مواصلاتی در زمستان، مشکلات زیادی را برای باشندگان ولایات مختلف خلق می‌کند. آنان از دسترسی به مراکز صحی محروم می‌شوند، بسیاری از آنان جان شان را از دست می‌دهند و قیمت مواد غذایی و سوخت نیز به شکل سرسام آوری افزایش می‌یابد.

با آن که حکومت هر ساله از تدابیر جدی برای فصل زمستان سخن گفته، اما همواره شاهد قربانی‌های از باشندگان مناطق کوهستانی کشور بوده‌ایم. همین مشکلات باعث شد که چند روز پیش باشندگان و مسئولان مناطق مرکزی کشور نیز، از نبود امکانات کافی برای مقابله با فصل سخت سرما در زمستان ابراز نگرانی کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *