مراسم یاد بود از هفت شهیدِ فاجعه‌ی زابل؛ درحوزه‌ی علمیه‌ی خاتم النبیین

شورای علمای شیعه کشور امروز به مناسبت درگذشت دو تن از اعضای برجسته این شورا و به شهادت رسیدن گروگان های غزنی مراسم یادبود برگزار کرد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” سخنرانان این مراسم، استاد قربانعلی عرفانی و استاد غلام‌رضا خلیلی را از علمای عامل و از چهره های برجسته کشور خواندند. سخنرانان همچنین شهادت غیرانسانی و غیراسلامی گروگان های غزنی را شدیدا محکوم کرده و خواستار عمل کردن حکومت به مسوولیت های خود در قبال جان و مال مردم شدند.

این مراسم به منظور تجلیل از مقام مرحورم استاد قربانعلی عرفانی و استاد غلامرضا خلیلی برگزار شده بود. آیت الله صالحی معاون شورای علمای شیعه، استاد عرفانی را از شخصیت های دلسوز و متدین کشور خوانده و گفت: ایشان مجاهدی معتدل، و عالمی عامل بود که در هر شرایط در کنار مردم قرار داشت.

معاون شورای علمای شیعه همچنین با تأکید بر این که افراط گرایی و تعصب آفت جامعه است و حکومت باید برای از بین بردن آن با جدیت دست به کار شود؛ حکومت وحدت ملی را در قبال آزادسازی ربوده شدگان غزنی به کوتاهی متهم کرد.

سید محمد هادی هادی عضو شورای علمای شیعه نیز استاد عرفانی و استاد خلیلی را شخصیت های متقی و دارای روحیه اخوتی خوانده و افزود: استاد عرفانی اخوت اسلامی را بر حسب زمان و مکان قبول نداشت؛ بلکه آن را یک اصل اسلامی می دانست و در این راه گام هایی بسیار برداشت.

محمد فیاض اروزگانی عضو دیگر شورای علمای شیعه نیر استاد عرفانی را از شخصیت های برجسته کشور عنوان کرده و گفت: ایشان از زمانی که جهاد وارد شد، در مسیر استقرار عدالت و نجات مردم از محرومت تاریخی قدم گذاشت.

آقای هادی همچنین شهادت ربوده شده گان را عملی غیرانسانی و غیراسلامی خوانده و تأکید کرد حکومت باید هر چه سریع‌تر امنیت جاده ها را تامین کند.

در همین حال آقای فیاض نیز سر بریدن زنان و کودکان را توطئه دشمنان افغانستان برای جنگ مذهبی در کشور عنوان کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *