کابل؛ درشوکِ فاجعه‌ی زابل تعطیل شد، چون ده‌هاهزارکابلی به‌سرک‌ها ریختند

کابلی‌ها امروز یک پارچه شور و حماسه گردیده اند. هزاران شهروند کابلی اعم از قشار و اصناف مختلف،  در  مراسم تشییع اعتراضی پیکر شهدای جاغوری که در زابل توسط مخالفین مسلح سر بریده شده اند، حضور بی سابقه به هم رسانده اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این تجمع بزرگ مردمی با حمل پیکر شهدای حادثه زابل، بر شانه های شان، رهسپار ارگ ریاست جمهوری شدند.

حسین ایوبی خبر نگار اعزامی شبکه تلویزیونی تمدن در ساحه، گزارش می دهد که در این راهپیمایی بزرگ، همه اقوام با هم برادر کشور، حضور وسیع و گسترده دارند.

و یک پارچه فریاد عدالت خواهی و مرگ بر فاشیست را سر می دهند، اقای ایوبی در بخش دیگر از گزارشش می گوید: خیلی گسترده از اقشار  مختلف مردم امروز در این راهپیمایی شرکت دارند به گفته وی در راهپیمایی امروز  از همه اقوام با هم برادر افغانستان اعم از تاجیک و پشتون و هزاره و ازبیک و سایر اقوام و همچنین نمایندگان مردم در شورای ملی و مقام های دولتی حضور گسترده دارند.

این معترضان با شعار (مرگ بر فاشیست و سران ناکار آمد دولتی) فریاد می زنندکه: (عدالت می خواهیم عدالت)،

این راهپیمایی از اولین ساعات صبح امروز از غرب کابل  آغاز شد و تا ارگ ریاست جمهوری  ادامه پیدا کرد، تشییع کنندگانِ پیکر شهدا، به منظور داد خواهی از حادثه سربریده شدن شهروندان بی گناه کشور در زابل و نیز کشتار های غیر انسانی دیگر در کشور در این راهپیمایی اعتراضی گرد هم آمده بودند، آنان حکومت را مقصر اصلی سر بریده شدن هفت شهروند کشور می داند و تاکید می کنند که با گذشت چندین ماه از حادثه گروگان گیری حکومت با برخورد فاشیستی و تبعیض آمیز برای رهایی گروگان ها هیچ تلاشی انجام نداده است و حالاآنان در این راهپیمایی گرد هم آمده اند تاصدای اعتراض و فریاد داد خواهانه شان را بگوش ارگ نشینان ریاست جمهوری برسانند.

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *