ادامه عملیات پاکسازی در اطراف شهر خان آباد

درعملیات پاکسازی در اطراف شهر قندز، ده‌ها تن از مخالفان کشته و زخمی شدند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” قسیم جنگل‌باغ قومندان امنیه قندز میگوید که در این عملیات، شماری از روستاهای اطراف قندز هم از تصرف مخالفین خارج شده است. این درحالی است که در حمله انتحاری روز گذشته به محل تجمع پولیس اربکی در ولسوالی خان آباد ولایت قندوز دست‌کم ۳۴ تن کشته و زخمی شدند.

قسیم جنگل‌باغ قومندان امنیه قندز می‌گوید: درعملیات پاکسازی در اطراف شهر قندز، ۱۵ مخالف مسلح کشته و ۲۸ تن دیگر زخمی شده‌اند. او گفت که این عملیات، بعد از آن راه‌اندازی شد که مخالفان مسلح شماری از روستاها در اطراف شهر قندز را دیروز به تصرف خود در آوردند. قومندان امنیه قندز افزود که این روستاها دوباره به تصرف نیروهاى امنیتى در آمده.

در همین حال، شماری از باشندگان قندز می‌گویند که ده‌ها خانواده از روستاهاى اطراف، با ترک خانه‌های شان به این شهر آمده‌اند. آنان خواهان تامین امنیت شده و از دولت می‌خواهند که زمینه بازگشت‌شان را مساعد سازد.

این درحالی است که در حمله‌ای انتحاری که حوالی ساعت ۶  شام دیروز در ولسوالی خان آباد این ولایت رخ داد، ۲۲ پولیس اربکی کشته و ۱۲ دیگر زخمی شدند. سید سرور حسینی فرمانده پولیس قندز می‌گوید: هدف حمله، تجمع پولیس اربکی بوده و در آن قومندان قدیر از فرماندهان پولیس اربکی هم کشته شده است. او افزوده که این تجمع برای بررسی اوضاع امنیتی در منطقه‌ای موسوم به بندر شوراب از مربوطات ولسوالی خان آباد برگزار شده بود و مهاجم انتحاری که بر موترسایکل سوار بوده، توانسته خود را به این محل برساند. محمدیوسف ایوبی رییس شورای ولایتی قندز می‌گوید، غیرنظامیان نیز در میان کشته‌ها و زخمی‌های این رویداد شامل اند. گفته شده که وضعیت برخی از زخمی‌ها وخیم است و احتمالا شمار تلفات افزایش یابد.

گروه طالبان در اعلامیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *