پوشش ویژه‌ی(شبکه تلویزیونیِ‌تمدن) از راهپیمایی بزرگ امروز درکابل

صبح بارانی کابل امروز با حماسه حضور صدها هزار تن از مردم پایتخت در یک جریان شورانگیز و دادخواهانه آغاز شد.

در این حضور حماسی و شکوهمند همه، از همه اقشار کشور، آمده بودند تا ازحکومت بخواهند که برادران و خواهران و فرزندان خوردسال این مرز بوم، به چه جرمی سربریده می شوند و چرا حکومت که ضامن امنیت جان، مال و ناموس مردم است، از آنان خود دفاع نمی کند.

راهپیمایی اعتراضی خیل عظیمی مردم، امروز با پیکرهفت شهید سربریده شده از مصلی شهیدمزاری آغاز شد و تا ارگ ادامه یافت

خبرنگاران تلویزیون تمدن در گزارش های مختلفی، این حضور را پوشش داده اند که توجه تان را به آن جلب می‌کنم

پایتخت نشینان شام دیروز هم با روشن کردن شمع، از پیکرهای سربریده شهدای زابل استقبال کردند. آنان با تجمع در مصلی شهید مزاری و سردادن شعارهای برضد حکومت، خواستار تامین امنیت شهروندان کشور شدند. روز گذشته هم هزاران نفر در شهرهای بامیان و غزنی، با برگزاری تجمع‌های اعتراضی خواستار پاسخگویی حکومت در قبال حادثه زابل شدند.

پیکرهای سربریده، شام دیروز در میان استقبال پرشور شهروندان از غزنی به پایتخت منتقل شد. باشندگان کابل که به منظور دادخواهی از حادثه سربریده شدن شهروندان بی‌گناه کشور در زابل، در محل استقبال از آنان گردهم آمده بودند، حکومت را مقصر اصلی این رخداد معرفی کردند. این شهروندان همچنین خواستار تامین امنیت شهروندان کشور شدند. آنان از سران حکومت خواستند در صورتی که نمی‌توانند به خواست‌های شهروندان رسیدگی نمایند، از قدرت کنار روند و امور مردم را به خود آنها واگذارند.

 تشییع کنندگان همچنین تاکید کردند که مراسم تشییع اعتراضی پیکرهای شهدای زابل، به منظور دادخواهی از حادثه سربریده‌شدن شهروندان بی‌گناه کشور در زابل و تمامی شهدای دیگر کشور انجام می‌شود.

ازسوی دیگر، هزاران تن در ولایت بامیان هم در اعتراض به سربریده شدن هفت تن از شهروندان کشور در زابل، با حمل ۷ تابوت نمادین، تظاهرات کردند. آنان حکومت را به بی‌تفاوتی در رهایی گروگان‌ها متهم کرده و سربریدن آنها را جنایت هولناک و نقض صریح حقوق بشری خواندند.

معترضان در بامیان سربریدن این هفت نفر را در ادامه جنایات، قتل عام و نسل کشی عبدالرحمان دانسته و تاکید کردند که سلسه این کشتار در سال‌های گذشته در سرپل، جلریز، غور، غزنی و زابل تکرار شده. معترضان بامیانی تاکید دارند که عاملان کشتار زابل از سوی برخی از افراد در ارگ، حمایت می‌شوند. معترضان در قطعنامه شش ماده‌ی، یکی از اهداف تروریستان از این گونه کشتارها را ایجاد تفرقه و نفاق در کشور بیان داشتند.

آنان خواهان موضع مشخص حکومت در مقابل دشمنان مردم شدند و از جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی خواستند که عاملان جنایت اخیر در زابل را در لیست جنایت کاران جنگی وضد بشری ثبت کنند.

پیکرهای شهدای زابل دیروز با حضور هزاران نفر در غزنی نیز تشییع شد و تجمع کنندگان در این مراسم بی‌نظیر و شکوهمند، خواستار پاسخگویی حکومت و تامین امنیت شهروندان کشور شدند.

کابل امروز در تسخیر حضور توده های غمگین و قلوب داغدارانی بود که از جور و ستمی رفته برخود به ستوه آمده اند. شهروندان یا همان اکثریت خاموش جامعه از گوشه و کنار شهر گردهم آمده بودند تا ندای مظلومیت، حق طلبی و دادخواهی سردهند تا بلکه بگفته آنان وجدانهای خواب رفته را بیدار کنند. میشود گفت امروز کابل سراسر حزن بود، اندوه بود و ماتم ملی!.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *