قدیر؛ از ملیشه‌سازی تا خیزش مردمی

ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نماینده‌گان به دنبال اظهارات مسؤولان نهادهای امنیتی در پیوند به گفته‌های دو روز پیشش می‌گوید که با رییس جمهور صحبت کرده و به این نتیجه رسیده بود که دوهزار تن اهالی منطقه را در ننگرهار به خاطر مبارزه در برابر شورشیان آماده و در یکی از نهادهای امنیتی تنظیم شوند.

به گزارش” شبکه تلویزیونی تمدن ” معاون مجلس نماینده‌گان دیروز چهارشنبه(۴ قوس) گفت به این نتیجه نیز رسیده بود که اگر این مسئله امکان نداشت مردم از امکانات شخصی‌شان استفاده خواهند کرد و او نیز جنگ‌افزار خریده در اختیار مردم قرار خواهد داد تا دشمن را سرکوب و دولت تقویه گردد و این کار را کرد.

او روز شنبه اظهار کرد که شورای امنیت ملی افغانستان گروه داعش را در ولایت ننگرهار پشتی‌بانی می‌کند، مسؤولان داعش در کابل زنده‌گی می‌کنند و به سفارت‌خانه‌ها و نهادهای امنیتی رفت و آمد دارند.

روز گذشته مسؤولان هرسه نهاد امنیتی در یک نشست خبری در واکنش به گفته‌های ظاهر قدیر تاکید کردند کسانی که اظهارات غیر مسؤولانه می‌کنند با آنان برخورد قانونی خواهد شد و افراد نباید دست به ملیشه‌سازی بزنند.

ظاهر قدیر  یادآور شد که او ملیشه نساخته و در راس یک خیزش مردمی قرار گرفته‌است:” به شمول وزیر داخله باید تفاوت میان ملیشه و خیزش مردمی را بدانند؛ من ملیشه نساخته‌ام مسؤولیت و رهبری خیزش مردمی را به دوش گرفته‌ام”.

آقای قدیر گفت که او نه نمایندۀ رییس جمهور، نه از رییس اجرایی و نه از حکومت، بل نمایندۀ مردم است.

معاون مجلس نماینده‌گان گفت که اگر حکومت ایستادن در برابر ظلم، وحشت و دشمن خون‌خوار مردم را ملیشه‌سازی می‌گوید، پس او ملیشه نه مجاهد است و آنانی که فرق مجاهد و ملیشه را نمی‌دانند و به مجاهد مخالفت می‌کنند مطمین باشند ناکام خواهند شد.

این در حالی‌ست که پیش از این ریاست جمهوری نیز به دنبال اظهارات قدیر با نشر اعلامیه‌یی اظهار داشت که فرمان‌دهان پیشین و افرادی که دست به ملیشه‌سازی می‌زنند باید افرادشان را در چارچوب نهادهای امنیتی تنظیم کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *