اوباما: مسلمانان قربانیان اصلی تروریزم

باراک اوباما رییس جمهوری امریکا گفته، مسلمانان قربانیان اصلی تروریزم هستند و کشورهای غربی باید از همکاری مسلمانان در مبارزه با این پدیده برای شکست داعش استفاده کنند. او تهدید تروریزم را جدی خواند، اما گفت که امریکا بر آن چیره خواهد شد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “باراک اوباما که شام روز گذشته به وقت محلی در نطقی در کاخ سفید، سخنرانی می‌کرد، کشتارهای هفته پیش در سن برناردینوی کالیفرنیا را “یک اقدام تروریستی” خواند. اوباما گفت: “اقدام آن‌ها یک اقدام تروریستی بود که برای کشتن مردم بی‌گناه طراحی شده بود”. او اما گفت که هیچ شواهدی مبنی بر این که این حمله از سوی یک سازمان خارجی راه‌اندازی و هدایت شده باشد، وجود ندارد.

رییس جمهوری امریکا در بخش دیگر از بیانیه خود، اسلام و مسلمانان را قربانیان اصلی تروریزم خواند و گفت: کشورهای غربی باید از همکاری مسلمانان در مبارزه با تروریزم برای شکست داعش استفاده کنند. او گفت: “داعش نماینده اسلام نیست. آنها اوباش و آدم‌کش هستند. بخش اعظم قربانیان تروریسم در دنیا مسلمانان هستند. اگر ما می‌خواهیم علیه تروریسم موفق شویم باید جوامع مسلمان را به عنوان یکی از مهم ترین متحدان خود جذب کنیم، نه این که آنها را مورد سوءظن و نفرت قرار دهیم و از خودمان دور کنیم.”

این سخنرانی درحالی ایراد شد که اف‌بی‌آی سازمان تحقیقات جنایی آمریکا همچنان سرگرم تحقیق درباره قتل ۱۴ نفر در تیراندازی یک زن و شوهر در روز دوم دسامبر است. عاملان آن کشتار به نام‌های سید رضوان فاروق، ۲۸ ساله، و تاشفین مالک، ۲۹ ساله، در تیراندازی متعاقب آن با پلیس کشته شدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *