بشار: سوریه را ترک نخواهم کرد

دولت سوریه تا زمانیکه شورشیان دست از جنگ برندارند، حاضر نیست با آنها به‌عنوان گروه‌های سیاسی مذاکره کند.”

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری اسپانیایی این مطلب را گفت و افزود که او تحت هیچ شرایطی کشورش را ترک نخواهد کرد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” بشار اسد، در این مصاحبه با خبرگزاری اسپانیایی AFE اظهار داشته که او برای مذاکره با مخالفان سیاسی در هر زمانی آماده است؛ اما با گروه‌های شورشی‌ای که از آنها به تروریست و دست‌نشاندگان قدرت‌های غربی یاد کرد، هرگز مذاکره نمی کند. اسد گفت :مردم سوریه آنها را بعنوان گروه‌های سیاسی قبول ندارند.

رئیس جمهوری سوریه علاوه کرده که از نظر حکومت او گروه‌هایی که ماشیندار و تفنگ در دست دارند، تروریستی هستند و دمشق با آنها مذاکره نمی کند و نه او حاضر است به درخواست این گروه‌ها و حامیان غربی آنان از قدرت کنار رود.

بشار اسد این سخنان را یک روز پس از آن بیان کرد که سران و نمایندگان مخالفان سوری در ریاض مشارکت او در دوره انتقالی در سوریه را رد کرده و خواهان کناره‌گیری‌اش از قدرت شدند.

همزمان با ادامه عملیات نظامی روسیه علیه داعش و سایر گروه‌های تروریستی در خاک سوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به وزارت دفاع این کشور دستور داده با هرگونه تهدید علیه نیروهای روسی با قاطعیت و به سختی برخورد و این گونه تهدیدها را فورا نابود کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *