مسکو به آسیابِ طالبان آب می‌اندازد

یک دیپلومات ارشد روسی می گوید، مسکو از کاهش احتمالی تحریمات واردهء ملل متحد بر طالبان حمایت خواهد کرد به شرطی که این مسئله مخالف منافع ملی افغانستان نباشد.

روسیه آماده گی دارد در کاهش احتمالی تحریمات شورای امنیت ملل متحد بر طالبان افغان از خود انعطاف پذیری نشان دهد.

آژانس خبری رویترز این مسئله را بر اساس گزارش آژانس خبری تاس منتشر نموده است.

تاس دیروز از قول ضمیر کابلوف نماینده خاص روسیه برای افغانستان گزارش داد که گفته است، روسیه آماده است در کاهش احتمالی تحریمات شورای امنیت ملل متحد بر طالبان انعطاف پذیری کند.

از قول ضمیر کابلوف که یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه و نماینده خاص رئیس جمهور ولادیمیر پوتین برای افغانستان است گفته شده است که روسیه از پالیسی حکومت مرکزی افغانستان که هدف آن رسیدن به مصالحه است، حمایت میکند.

به گفته کابلوف، مسکو از کاهش احتمالی تحریمات وارده بر طالبان حمایت خواهد کرد به شرطی که این مسئله مخالف منافع ملی افغانستان نباشد.

این بیانات ضمیر کابلوف که رویترز بر اساس گزارش آژانس خبری تاس منتشر نموده است درست سه روز بعد از آن ایراد شده است که روزنامه سندی تایمز چاپ بریتانیا به روز یکشنبه در گزارشی از قول یک مقام ارشد طالبان گفت، ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان در ماه سپتمبر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک قرارگاه نظامی در تاجکستان دیداری داشت.

یک مقام استخبارات افغان هم به روز یکشنبه گزارش ها در مورد دیدار رهبران طالبان با مقامات روسی را تائید کرد.

این مقام افغان که نخواست از وی نام گرفته شود به رادیو آزادی گفت، یک عضو شورای کویته که به گمان اغلب شاید ملا اختر محمد منصور باشد، با یک مقام مهم روسی دیدار نموده است.

با آنکه کرملین و گروه طالبان خبر دیدار پوتین با رهبر طالبان را رد نموده اند، ولی الکساندر مانتیتکسی سفیر روسیه در کابل به روز یکشنبه در دیدار با معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان تائید کرد که مسکو مایل به همکاری با طالبان در مبارزه علیه داعش است.

مانتیتکسی گفت، روسیه به هدف یافتن یک راه حل سیاسی برای جنگ افغانستان با طالبان تماس گرفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *