مهلت یک ماهه شرکت برشنا به بدهکاران برای پرداخت پول صرفیه برق

شرکت برشنا می‌گوید، تمامی سیاسیون، صنعت‌کاران و زورمندانی که طی ۲۰ سال اخیر از این شرکت بدهکارند، یک ماه فرصت دارند تا بدهی‌شان را پرداخت کنند. به گفته مسئولان، اگر بدهکاران برشنا در این مدت بدهی‌شان را پرداخت نکنند، پرونده‌های آنان به مراجع قضایی راجع خواهد شد.

درهمین حال، حکمت‌الله نورزی، سخنگوی شرکت برشنا می‌گوید، این شرکت ۲۶ میلیارد افغانی از کشورهای وارد کننده برق بدهکار است که بخشی از این مبلغ به زودی پرداخت خواهد شد.

از سویی دیگر، شهروندان اما از ادامه پرچوی برق راضی نیستند و از حکومت می‌خواهند دراین مورد اقدام جدی کنند.

صحبت هرچه باشد، مشکل اصلی اما تاهنوز پابرجاست. پرچوی دوامدار برق و شکایت مردم از ماموران میترخوان برشنا، موضوعی که سخنگوی شرکت برشنا نیز به آن اشاره داشته و گفت، پرچوی برق از سال‌های متمادی در کشور وجود داشته و علت اصلی آن هم، کمبود مقدار برق مورد نیاز در کشور است.

با این حال، مردم از این وضعیت خسته‌اند و می‌گویند، با آنکه در شبانه روز برق کافی ندارند، اما در آخر ماه بل برق‌شان زیادتر از آنچه برق مصرف می‌کنند چاپ می‌شود. آنان از حکومت می‌خواهند تا برای حل این معضل اقدام جدی نمایند.

با این حال، پیش از این نگرانی‌هایی وجود داشت که اگر شرکت برشنا بدهی کشورهای همسایه را پرداخت نکند، ممکن این کشورها، برق صادراتی‌شان به افغانستان را قطع کنند. حالا اما مسئولین برشنا می‌گویند، آنان با کشورهای همسایه از جمله ایران و چین در گفتگو هستند تا برق را با قیمت ارزان و دوامدار برای شهروندان فراهم کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *