لوگر در آستانه‌ی گیر دادن به جنگ‌های فرقه‌ای و زبانی

شماری از بزرگان ولایت لوگر در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور از مشکلات مذهبی و زبانی شکایت کرده و خواهان حل این معضل شده اند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “آنان گفته اند که برخی از افراد مغرض در ولایت لوگر تلاش دارند تا اختلافات قومی و مذهبی را در این ولایت دامن بزنند و اقوام افغانستان را به اختلافات تحریک کنند.
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی کشور اعلام کرده است که آقای عبدالله به بزرگان ولایت لوگر وعده کرده است که به مشکلات آنان رسیدگی می شود و به هیچ کسی اجازه نمی دهد تا اقوام افغانستان را به جان هم بیندازد.
این ریش سفیدان گفته است که ولایت لوگر یکی از ولایت های کلیدی افغانستان به شمار می رود و اتحاد و همکرایی باید در این ولایت بین باشندگان آن تقویت شود و حکومت اجازه دخالت کردن در امور مذهبی و قومی را به کسی ندهد.
آنان در دیدار با رییس اجرایی کشور از فساد اداری، عدم تطبیق قانون، غصب زمین، سو استفاده شماری از مسوولان دولتی از صلاحیت های وظیفوی نیز شکایت داشته اند.
همچنان بزرگان و نمایندگان لوگر با انتقاد از ضعف رهبری والی این ولایت خواستار بازنگری و اصلاحات بنیادین در ساختار اداره محلی شده اند.
آنان به حکومت پیشنهاد کرده اند که برای آوردن اصلاحات افراد شایسته و توانمند را که از میان مردم برخواسته باشند، در رآس اداره ها مقرر نمایند.
عبدالله: ولایت های محروم در درجه اول کمک ها
در این دیدار عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور به ریش سفیدان ولایت لوگر وعده داده است که به مشکلات شان رسیدگی می شود، او همزمان گفته است که در کمک ها و کار های زیربنایی ولایت های محروم در درجه اول قرار دارد.
آقای عبدالله گفته حکومت مصمم است تا ولایت های که تا هنوز از کمک های زیربنایی بهره مند نشده اند در راس کمک ها قرار بگیرد.
گفته می شود که آقای عبدالله با شماری از بزرگان متنفذان و نمایندگان مردم ولایت لوگر در شورای ملی و شورای ولایتی دیدار کرده است.
او گفته است که ولایت لوگر با توجه به موقعیتی که دارد باید به یک شاهراه ترانزیتی تبدیل شود تا زمینه های رشد اقتصادی در این ولایت و ولایات همجوار فراهم شود.
عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور با ابراز نگرانی از پیامد مخرب اختلافات قومی- مذهبی از باشندگان ولایت لوگر خواست که برای خنثی شدن این پلان شوم، اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنند.
ولایت لوگر در جنوب کشور به دلیل داشتن ظرفیت های منابع طبیعی معادن، زراعت و آب یکی از ولایت های مهم افغانستان به شمار می رود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *