نگرانی غربی‌ها از ادامه‌ی تنش میان ایران و عربستان

‘توبیاس ال وود’ معاون وزیر خارجه بریتانیا ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش تنش در خاورمیانه، بار دیگر مخالفتش را با اعدام های گروهی در عربستان سعودی اعلام کرد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن”، وی در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد گفت: من عمیقا از افزایش تنش در طی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه خاورمیانه نگران هستیم.

ال وود افزود: انگلیس قویا مخالف مجازات اعدام است و ما قبلا به مقامات عربستان سعودی این مساله را تأکید کرده ایم و همچنین اعدام های دسته جمعی ( اخیر) را مأیوس کننده می دانیم.
معاون وزیر خارجه انگلیس افزود: ما با مقامات سعودی در ریاض در این خصوص بحث کرده ایم و انتظار داریم که علی النمر و دیگر افرادی که در سن نوجوانی به اعدام محکوم شده اند، حکمشان به اجرا درنیاید و انگلیس بار دیگر این مساله را با مقامات سعودی مطرح خواهد کرد.
وی گفت: ما همچنین نگرانی عمیق خود را از حملات صورت گرفته علیه سفارت سعودی در تهران بیان داشته و ضروری است که اماکن دیپلماتیک در ایران مورد حفاظت و احترام قرار گیرند.
معاون وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: در آنجا ( منطقه) کسانی هستند که مایل به بهره برداری از این شرایط و افزایش تنش های فرقه گرایی هستند و این برخلاف تمایل قریب به اتفاق ساکنان منطقه است و ما از همه طرف ها می خواهیم که خویشتنداری و مسوولیت پذیری خود را نشان دهند.

این در حالیست‎که هیلاری کلینتون سابق وزیر خارجه امریکا و یکی از کاندیدان ریاست جمهوری  این کشور ازا دامه چنین رویه هشدار داده بود

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *