دند شهاب الدین از تصرف مخالفین مسلح بیرون شد

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله کشور در تازه ترین گزارش از جنگ بغلان می گوید که نیروهای امنیتی طالبان را از منطقه دند شهاب الدین این ولایت  خارج کرده و زمینه برای ترمیم پایه های برق در این ساحه فراهم شده است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “وی امروز در یک نشست خبری در کابل گفت، نیروهای امنیتی توانسته اند هراس افگنان طالب را از ساحه دند شهاب الدین بیرون نموده و با وارد آوردن تلفات سنگین برآنان زمینه ترمیم دوباره پایه های برق تخریب شده را فراهم سازند.

اما مسئولان در شرکت برشنا گفته اند، تیم تخنیکی این شرکت در ۱۰۰ متری محل پایه های برق قطع شده رسیده و منتظر اجازه دادن نیروهای امنیتی است.

وحیدالله توحیدی، سخنگوی شرکت برشنا روز گذشته گفته بود، پس از اجازه دادن نیروهای امنیتی پایه های برق قطع شده را ترمیم و برق کابل به زودی وصل خوهد شد.

با آنکه وزارت داخله از تأمین امنیت در ساحه دند شهاب الدین خبر داده، اما برق وارداتی ازبکستان به کابل هنوز وصل نشده است.

شهروندان کابل در سرمای زمستان از حدود سه هفته به این طرف در بی برقی به سر می برند، از دولت به ویژه شرکت برشنا انتقاد دارند، در ترمیم پایه های برق اقدامات جدی نکرده است.

هرچند پس از تصرف منطقه دند شهاب الدین از سوی نیروهای امنیتی، مسئولان شرکت برشنا روز گذشته اعلام کردند، پس از دریافت اجازه پایه های برق در هشت ساعت ترمیم می شود. اما هنوز این پایه ها ترمیم نشده و معلوم نیست برق وارداتی ازبکستان به کابل چه زمانی وصل خواهد شد.

در همین حال، سخنگوی وزارت داخله از پیشروی نیروهای امنیتی در ولایت بغلان و راه اندازی عملیات پاکسازی در چند ولایت دیگر خبر داد.

وی همچنان با اشاره به عملیات مشترک نیروهای امنیتی در ولایات قندهار، قندوز و بدخشان گفت، در نتیجه این عملیات ۱۲ هراس افگن طالب کشته شده اند. وی افزود، پنج میل کلاشینکوف و یک میل راکت انداز نیز در این عملیات به دست نیروهای امنیتی آمده است.

صدیقی در نشست خبری امروز به عملیات ولسوالی اچین ولایت ننگرهار اشاره کرد و گفت که در این عملیات ۴۵ تن اعضای گروه تروریستی داعش کشه شده اند.

وی افزود، هراس افگنان طالب از کودکان در جنگ استفاده می کنند که از نظر قوانین بشر دوستانه این عمل جنایت کارانه است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *