سرتاج عزیز: مشکلات کابل نباید باعث ملامت اسلام آباد شود

سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی کشور پاکستان گفته‌است پاکستان نباید به خاطر مشکلات افغانستان ملامت شود.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “عزیز اظهار داشته که پاکستان به خاطر اتهام‌های درازمدت مقام‌های افغان در مورد حمایتش از گروه‌های مخالف مسلح دولت افغانستان نباید مورد ملامت قرار گیرد.

به گزارش رویترز، او گفته‌است که ما به خاطر آن‌چه دنبال‌کردن سیاست دوگانه گفته شد، سرزنش شدیم اما متاسفانه ملامت به طرف پاکستان است و بسیاری از مشکلات و چالش‌ها به برخورد افغانستان ارتباط دارد.

این در حالی‌ست که قانون‌گذاران امریکا در مورد فروش جنگنده‌های اف‌۱۶ امریکا به پاکستان و تاثیر آن بر تغییر پالیسی هند و پاکستان در خصوص افغانستان اظهار نگرانی کرده‌اند.

در همین حال قانون‌گذاران امریکایی در مورد روابط اسلام‌آباد با شبکۀ حقانی که متهم به راه‌اندازی حمله‌های گوناگون از منطقۀ وزیرستان پاکستان در افغانستان، به ویژه حمله به سفارت امریکا در سال ۲۰۱۱ در کابل انجم شد، اظهار نگرانی کرده‌اند.

از جانبی، پاکستان که در یک و نیم دهۀ اخیر همواره از سوی حکومت افغانستان متهم به حمایت از هراس‌افگنی در کشور شده، ظاهران در چندماه اخیر به خاطر ازسرگیری گفت‌گوهای صلح و تامین ثبات در افغانستان کمر بسته‌است.

اما به دلیل سیاست‌های گذشتۀ پاکستان هنوز باورهای مردم، حکومت و سیاسیون افغانستان با توجه به کشانیده‌شدن پای امریکا و چین به روند صلح، تنها در حد یک خوش‌بینی است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *