بال‌های کام ایر بر فراز بامیان

طیارهی که از آدرس شرکت خصوصی کام ایر به بامیان پرواز می کند  از نوع SAAB340 است، ظرفیت انتقال ۴۰ سرنشین را دارد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” محمد آصف مبلغ معاون والی بامیان، پس از نشست موفقانه این هواپیما در میدان هوایی بامیان، در گفتگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که این پروازها تداوم یابند.

آقای مبلغ افزود که با آغاز این پرواز ها، باشندگان بامیان می توانند با مصئونیت بیشتر به کابل و سایر مناطق کشور سفر کنند.

قیمت تکت رفت و برگشت پرواز های شرکت کام ایر از کابل به بامیان، ۱۹۰ دالر امریکایی اعلام شده است. گفته شده درصورتی که دولت سهولت های بیشتری در اختیار این شرکت قرار دهد، قیمت تکت ها کاهش خواهد یافت.

نبود خطوط هوایی منظم برای سفر از بامیان به کابل و برعکس، از مشکلاتی است که باشندگان بامیان بارها به آن اعتراض کرده اند.راه های مواصلاتی زمینی بامیان که از پروان و میدان می گذرند و به جاده های مرگ معروف شده اند و در سال های اخیر به شدت نا امن شده است.

طالبان و سارقان مسلح در این مسیر ها حضور گسترده دارند و هر از گاهی دست به قتل مسافران، سرقت اموال و حتی اقدام به ربودن خود آنان می کنند.

با این وجود معاون والی بامیان ابراز امیدواری کرد که با آغاز پروازهای شرکت هوایی کام ایر به این ولایت، بخشی از این مشکل باشندگان بامیان حل گردد.

او تاکید کرد که ممکن است با افزایش شمار متقاضیان سفر با هواپیما، ضمن کاهش نرخ بلیت این پروازها، شرکت های هوایی دیگر نیز تشویق شوند تا پروازهای شان به بامیان را آغاز کنند.

کام ایر دومین شرکت هوایی خصوصی است که بامیان را در لیست پروازهای تجاری اش قرار داده است. پیشتر شرکت هوایی افق شرق نیز پروازهایی از کابل به بامیان و برعکس داشت که از چندماه بدینسو به دلایل نامعلومی متوقف شده است.

برخی از شهروندان بامیان با ابراز خرسندی از آغاز پرواز های شرکت کام ایر به این ولایت، از دیگر شرکت های هوایی نیز خواسته اند که پرواز های شان به این ولایت را آغاز کنند.

با این حال انتظار می رود که با آغاز پروازهای تجاری شرکت های هوایی خصوصی به بامیان، صنعت گردشگری در این ولایت که پیش از این بدلیل نبود خطوط هوایی مصئون و منظم با رکود مواجه شده بود، جان تازه ای بگیرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *