سرنوشت پولیس‌های‌که یک طالب‌را به‌رنجر بسته و روی سرک می‌کَشند

در شبکه‌های اجتماعی کشور تصویر از شکنجه‌ی سربازان پولیس در ولایت قندهار دست به دست می شود که نشان می‌دهد نیروهای پولیس یک عضو گروه طالبان که در اسارت شان است را، علاوه بر اینکه بی‌رحمانه شکنجه می‌کنند، با ریسمان به یک رنجر پولیس بسته و بر روی جاده می‌کشند.

این تصاویر واکنش‌های زیادی را میان کاربران شبکه‌های اجتماعی در پی داشت و باعث اعتراض گسترده کاربران از رفتار نیروهای پلیس شد.

آقای دانش معاون سخنگوی وزارت داخله کشور به رسانه ها گفت که براساس اطلاعات وزارت داخله این حادثه دو سال قبل در منطقه کمپ حاجی عزیز در ولسوالی میوند ولایت قندهار، در جنوب افغانستان اتفاق افتاده است.

او با ابراز تاسف از وقوع این حادثه آنرا ” تکان دهنده” خواند و گفت: ” در کل رهبری وزارت داخله افغانستان را متاثر ساخته است. نباید این حادثه پیش می‌آمد و آنچه پیش آمده نیز بار نخست است.”

آقای دانش تاکید کرد که دولت افغانستان به قوانین حقوق بشری پایبند است. از چند سال تاکنون تمرکز روی حرفه‌ای شدن نیروهای پلیس جریان دارد.

معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفت که در مراکز آموزش پلیس مسایل حقوق بشری، قانون و مسایل که برای انجام ماموریت نیروهای پلیس نیاز است، به این نیروها آموزش داده می‌شود.

این مقام وزارت داخله افغانستان به صورت تلویحی نقض حقوق بشر توسط شماری از سربازان پلیس را تایید کرد و گفت:” در بعضی ساحات دور دست افراد غیر مسلکی ( غیرحرفه‌ای) وجود دارند.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *