ملا نیازی خبر بازداشت ملا رسول را رد کرد

 شاخه‌ی انشعابی گروه طالبان تحت رهبری ملا محمد رسول، دستگیری رهبر این گروه در پاکستان را رد و شایعه  می خواند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “پیش از این رسانه های پاکستانی گزارش داده بودند که ملا رسول در آن کشور بازداشت شده است.

اما منان نیازی سخنگوی گروه انشعاب یافته طالبان به رهبری ملا رسول، این گزارش ها را تبلیغات خواند و گفت که بعضی ها تلاش دارند تا روحیه این گروه را ضعیف سازند.

این گروه می گوید؛ رهبرش همین اکنون در مناطق مرزی میان افغانستان و پاکستان حضور دارد و بازداشت نشده است.

شماری از رسانه های پاکستانی دیروز به نقل از برخی رهبران طالبان گزارش دادند که ملا رسول هنگام ورود به پاکستان بازداشت شد.

از این رهبران طالبان نام گرفته نشده است اما آنها به روزنامه پاکستانی اکسپریس تریبیون گفته اند؛ در باره زمان گرفتاری ملا رسول چیزی گفته نمی توانند اما خبر بازداشت وی را تائید می کنند.

اما منان نیازی سخنگوی گروه انشعاب یافته طالبان به رهبری ملا رسول، در صحبت با رادیو آزادی این گزارش ها را رد کرد و آنرا تبلیغات مخالفین و همسایه ها خواند.

 

وی افزود:

“این تبلیغات واقعیت ندارد. این آوازه ها از سوی دشمنان و همسایه ها نشر شده است که با آغاز جنگ به خاطر تضعیف روحیه ما پخش می شود. این واقعیت ندارد. او در مناطق مرزی افغانستان است و با ما تماس دارد.”

گزارش ها در مورد بازداشت ملا رسول در حالی پخش می شوند که در ولایت کندز، یک گروه مسلح با پخش یک نوار ویدیویی، بیعت اش را با شاخه انشعاب یافته طالبان تحت رهبری ملا محمد رسول اعلان کرده است.

محمد نادر نیازی رهبر همین گروه می گوید؛ آنها یک هزار نفر استند و از تمامی طالبان مسلح در کندز خواسته اند تا با ملا رسول یکجا شوند و پس از این از جنگ در کشور شان به اشاره پاکستان دست بردارند.

ملا اختر محمد منصور بعد از مرگ ملا محمد عمر رهبر طالبان در پاکستان و بیعت تعداد از سران طالبان جانشین وی انتخاب گردید که این موضوع باعث شد تا تعداد از سران طالبان و افرادیکه با جانشینی وی مخالفت داشتند از این گروه جدا شوند و گروهی را تحت رهبری ملا محمد رسول اعلام نمایند.

گروه ملا محمد رسول با اینکه رهبری ملا اختر محمد منصور را نمی پذیرد تا حالا چندین بار در مناطق مختلف به شمول ولسوالی شیندند هرات با هم جنگیده اند.

گفته می شود که در این جنگ ها، ده ها تن از افراد مسلح دو طرف کشته و زخمی شده اند.

گروه ملا منصور تا حالا در مورد نشر خبر بازداشت ملا رسول تبصره نکرده است.

این گروه به اختلاف ها و جنگ هایش با جناح ملا محمد رسول اهمیت زیاد نمی دهد و به ندرت با رسانه ها در این مورد صحبت می کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *