ابراهیمی: وضعیت شکننده و نگران کننده است

عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان کشور می‌گوید حکومت افغانستان باید در مورد موافقت‌نامۀ امنیتی که با ایالات متحدۀ امریکا امضا کرده پاسخ‌گو باشد.

رییس مجلس نماینده‌گان در نشست عمومی این مجلس از وضعیت کنونی کشور اظهار نگرانی کرد.

آقای ابراهیمی گفت با توجه به جای‌گاهی که قانون برای وکلای مجلس داده مکلفیت دارند مسؤولیت‌شان را در برابر اوضاع جاری کشور ادا کنند.

او گفت این‌طور نیست که واجب‌الاحترام غیر مسؤول باشیم، وضعیت نگران‌کننده‌است و طالبان و داعش حضور دارند.

عبدالرؤوف ابراهیمی اظهار داشت که ما موافقت‌نامۀ امنیتی را به هوس امضا نکردیم، به اساس ضرورت قابل بازپرس است و دولت در این مورد نباید بی‌اعتنا باشد.

نگرانی رییس مجلس در حالی‌ست که سال جاری برای افغانستان، به ویژه به لحاظ امنیتی سال سختی پیش‌بینی گردیده‌است.

روز گذشته صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت امور داخله نیز در یک نشست خبری گفت پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته که دشمن به فعالیت‌هایش افزایش خواهد داد اما نیروهای امنیتی امسال امکانات زیادی در دست‌رس دارند.

او گفت که طالبان هنوز پناه‌گاه‌های‌شان در آن‌طرف مرز است و پاکستان تجهزات و امکانات را در اختیارشان گذاشته حمایت‌شان می‌کند اما به هدف‌شان نخواهند رسید.

از سویی، پس از آن که طالبان حاضرشدن به گفت‌گوهای صلح با حکومت افغانستان را رد کردند تمرکزشان را بالای بخش نظامی‌شان کرده و به تازه‌گی شورای رهبری این گروه ملا محمد یعقوب، پسر ملا عمر رهبر پیشین این گروه را به حیث ریس کمیسیون نظامی‌شان در ۱۵ ولایت افغانستان تعیین کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *