وزارت دفاع: هیچ ولایتی در معرض سقوط نیست

درگیری‌های سنگین میان نیروهای دولتی و هراسافگنان در ۱۲ ولایت کشور ادامه دارند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “در تازه‌ترین درگیری‌ها بیش‌از ۱۶۰ هراس‌افگنان کشته شدند و نزدیک به دوسد تن دیگر آنان زخم برداشته‌اند.

وزارت دفاعی ملی از کشته و زخمی‌شدن ۶ سرباز ارتش، و وزارت امور داخله از کشته و زخمی‌شدن ۱۰ سرباز پولیس در جریان درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته خبر میدهند.

درهمین حال، وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله می‌گویند که چندین هراس‌افگن خارجی به ویژه پاکستانی، در میان کشته‌گان استند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید: «اکنون ابتکار عمل در دست نیروهای امنیتی افغانستان است. از نظر کمک قطعات خاص و راه‌اندازی عملیات‌های خاص، تمرکز در ۲۴ ساعت آینده این خواهد بود که دشمن تلفات بیشتر ببیند.»

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید: «شورای کویته، در کویته است. شورای پشاور در پشاور است. شورای میران‌شاه در میران‌شاه است. خانه و تمویل و تجهیز جنگ‌جویان در افغانستان از بیرون کشور است. ما در افغانستان مرکزهای بزرگ تروریستی نداریم و نه حکومت مان و نه قوای مسلح مان، برای آنان اجازه می‌دهند که مراکز تروریستی ایجاد کنند.»

الماس زاهد عضو مجلس نماینده‌گان می‌گوید: «شمال و شمال‌شرق کشور بیش‌از پیش ناآرام شده‌است. شمار نیروهای امنیتی در این بخش‌های مهم کشور باید افزایش یابد.»

افزون بر ولسوالی‌های امام صاحب، دشت ارچی و مرکز کندز، نبردها در ولسوالی‌های گونه‌گون ولایت‌های بغلان، هلمند، ننگرهار، فاریاب، ارزگان، کاپیسا، بدخشان، نورستان کنر، جوزجان و سر پل نیز ادامه دارد.

در ولسوالی‌های که جنگ ادامه دارد، قرار زیر است:

کندز: امام‌صاحب، دشت ارچی، مرکز کندز

بغلان: دند غوری، دند شهاب‌الدین

هلمند: سنگین، گرشک، خانشین

ننگرهار: خوگیانی، اچین

فاریاب: قیصار

ارزگان: چارچینو

کاپیسا: اله‌سای

نورستان: برگ متال

کنر: غازیه‌آباد، مانوگی، سرکانو، واته‌پور

بدخشان: ارگو، بهارک، وردوج

جوزجان: آقچه، فیض‌آباد

سرپل: صیاد، کوهستانات

با این همه، وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله به شهروندان افغانستان اطمینان می‌دهند که در سال ۱۳۹۵ هیچ ولایتی سقوط نخواهد کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *