سرتاج عزیز به‌گفته‌های رئیس جمهور غنی واکنش نشان داد

سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان بعد از سخنرانی دیروز رییس جمهور غنی در اجلاس شورای ملی کشور، گفته است تلاش برای حاضر کردن طالبان به پای میز مذاکره ادامه یابد و  تصمیم ها در مورد صلح و جنگ با طالبان در هماهنگ با پاکستان گرفته شود.

به  گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” سرتاج عزیز این گفته‌ها را در گفتگوی خویش بایک رسانه‌ی پاکستانی بیان کرده و گفته است «باید تمامی گروه‌های طالبان در پای میز مذاکره حاضر شوند و آنهایی که حاضر نمی‌شوند سپس می‌شود علیه آنها اقدام کرد و تصمیم هماهنگ در مورد گرفته شود».

این گفته‌های سرتاج عزیز درحالی بیان شده است که دیروز اشرف غنی در جلسه شورای ملی به صراحت گفته بود  طالبانی که حاضر در گفتگوهای صلح شرکت نمی شوند محارب هستند و با آنها باید جنگ کرد و طالبانی که به صلح علاقه مند هستند دروازه گفتگو به روی آنها باز می‌باشد و زمان برای آن محدود است.

همچنان رییس جمهور غنی به صراحت بیان کرد که پاکستان باید از برخورد دوگانه با تروریزم دست بردارد و تعریف از تروریزم را خوب و بد نکند و به تعهدات خویش در نشست‌های چهارچانبه متعهد باشد و همچنان هشدار دارد که اگر پاکستان سیاست خود را تغییر ندهد به شورای امنیت سازمان ملل شکایت می‌کند.

این درحالی است که بعضی از رسانه‌های پاکستانی خبرداده است که شماری از افراد بلند پایه طالبان از دفتر قطر به پاکستان آمده اند و خواهان بررسی زمینه‌های مذاکره صلح با دولت افغانستان هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *