بغداد وضعیت فوق العاده اعلان کرد

به دنبال گسترش اعتراض ها در بغداد، نیروهای دولتی عراق تدابیر امنیتی در پایتخت این کشور را تشدید کرده است. همچنان گزارش‌های به نشر رسیده اند که میان نیروهای عراق و معترضان درگیری رخ داده است.

هزاران عراقی از هواداران متقدی صدر روز گذشته با راه اندازی تظاهرات خواستار رای مجلس به وزرایی‌ شده که وابستگی حزبی خاصی ندارند.

آقای صدر پیش از این از نمایندگان هوادار خود در پارلمان عراق خواسته بود تا در هیچ جلسه مگر در جلسه‌ای تایید کابینه شرکت نکنند و به هیچ تحصنی هم که تایید کابینه را عقب می‌اندازد، نروند.

این درحالی است که حیدر عبادی، نخست‌ وزیر عراق وعده داده که دست به اصلاحات گسترده در کابینه خواهد زد. با این همه وضعیت کابینه، با ادامه اختلافات بر سر رای دادن به اعضای جدید نامشخص است. گروهی از سیاستمداران ارشد عراقی از جمله خود نخست‌وزیر از معترضان خواسته‌اند تا به اعتراض شان پایان دهند.

همزمان خبرگزاری رویترز گزارش داده است که نیروهای امنیتی عراق اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک هوایی کرده‌اند.

نیروهای ویژه و گارد ریاست ‌جمهوری نیز در تلاش بوده تا جلوی گذشتن معترضان از پلی در نزدیکی سفارت امریکا در پایتخت عراق را بگیرند.

در همین حال، حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ ای اعلام کرده است که وضعیت فعلی تحت کنترل نیروهای امنیتی این کشور است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *