مسعود: مجاهدین می‌توانند فورمول های نظام را تغییر دهند

احمد ضیا مسعود، نمایندۀ ارشد رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب می‌گوید اگر مجاهدین می‌خواهند انتقام سال‌های پس از پیروزی‌شان را بگیرند، نباید در مسایل بی‌تفاوت باشند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “آقای مسعود در محفلی به مناسبت پیروزی مجاهدین در هشتم ثور گفت مجاهدین می‌توانند فورمول‌های سیاسی را تغییر دهند، مشروط به این‌که یک انسجام سیاسی داشته باشند.

او خطاب به مجاهدین گفت:” اگر شما واقعا می‌خواهید که انتقام سال‌های بعد از پیروزی‌تان را بگیرید و دوباره اگر می‌خواهید در عرصۀ سیاست افغانستان ظهور کنید، تا وقتی که معتقد به یک تشکیلات سیاسی، به یک نظم و انتظام، به حرکت سیاسی منظم و به یک مشارکت سیاسی همه‌گیر نبوده باشید، بسیار مشکل است به حیث یک گروه سیاسی برازنده در کشور بتوانید در آینده‌های سیاسی عرض اندام کنید”.

او گفت پاکستان خواست یک حکومت دست‌نشانده در افغانستان داشته باشد ولی اشتباه روس‌ها را تکرار کرد و کشور را ناامن ساخته طالبان را آوردند اما هیچ‌نوع حکومت دست‌نشانده که پایه‌های مردمی وسیع نداشته باشد و از راه ارادۀ سیاسی مردم نیامده باشد، موفق نمی‌گردد.

مسعود گفت پس از پیروزی مجاهدین پاکستان مداخله را آغاز کرد و با ایجاد بی‌نظمی و ناامنی خواست تا یک حکومت دست‌نشانده داشته باشد.

به گفتۀ احمد ضیا مسعود بعد از پیروزی مجاهدین پاکستان کابل را به شش هفت قسمت تقسیم کرد و در هر قسمت می‌خواست یک گروه را مسلط کند تا حکومت ملی افغانستان را زیر سوال برده زمینۀ مداخلۀ خود را فراهم نماید.

نمایندۀ ارشد رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب گفت که تروریزم بین‌المللی آخرین نفس‌هایش را می‌کشد و پاکستان هم دیگر مقدور نیست با اقتصاد ضعیف بیش‌تر در کشور ما مداخله کند.

احمد ضیا مسعود با آن که از افراد کلیدی در چارچوب حکومت وحدت ملی است تا به حال بارها از روی‌کردهای حکومت در زمینه‌های مختلف انتقاد کرده‌است.

او پیش از این نیز با تاکید بر حضور بیش‌تر مجاهدین در نظام، خواهان تشکیلاتی از مجاهدین در چارچوب نیروهای امنیتی به خاطر تامین امنیت شده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *