چهار طیاره دیگر در جمع نه طیاره دیگر قوایی هوایی اضافه خواهد شد

قومندان قوایی هوایی کشور می‌گویند تا سه ماه دیگر چهار هواپیما از سوی وزارت دفاع امریکا در اختیار قوایی هوایی افغانستان قرار داده می‌شود.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” عبدالوهاب وردک فرمانده‌هوایی در وزارت دفاع افغانستان گفته است که در جریان سال جاری تاکنون ۹ هواپیمای جنگی از سوی ایالات متحده به نیروهای هوایی افغانستان داده شده است.

به گفته او ودولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی، این هواپیماهای جنگی توان قوایی هوایی افغانستان را بالا برده است.

عبدالوهاب وردک گفته است در سه ماه آینده میلادی در ماه‌های جون، جولای و اگست چهار هواپیمای دیگر ازسوی وزارت دفاع امریکا، به قوایی هوایی کشور داده می‌شود.

جنرال جوزف دانفورد لوی درستیز وزارت دفاع امریکا در گفتگو با فارن پالیسی گفته است که او از نیاز قوایی هوایی افغانستان را به هواپیما به بارک او باما رییس جمهور آن کشور، مطرح کرده است.

به گفته مسوولان وزارت دفاع افغانستان از دوازده هواپیمای که ایالات متحده وعده کمک و سپردن آن را به قوایی هوایی افغانستان داده است تاکنون ۹ هواپیما داده شده و قرار است چهار هواپیمای دیگر در جریان سه ماه آینده در اختیار قوای هوایی افغانستان قرار بگیرد.

همچنان مقام‌های قوایی هوایی افغانستان می‌گویند هواپیماهای کمک شده به افغانستان از نوع A29  وmd «۳۵» می‌باشند که این هواپیماها با تجهیزات جدید مجهز اند و در عملیات نیروهای امنیتی افغانستان تاکنون موثریت بیشتری داشته‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *