گفتگوی های صلح با حزب اسلامی به زودی نهایی خواهد شد

تواب غورزنگ، سخنگوی شورای امنیت ملی کشور می گوید که حکومت و هیئت حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار روی خواست ها و نظریات شان به گونه مفصل بحث کردند و این گفتگو جریان دارد.

به گفته غورزنگ، این یک اصل مذاکرات است که فراز و نشیب خواهد داشت، بحث هاى مختلف در آن صورت میگیرد، ولى نتیجه و نیت مهم است
شورای امنیت ملی کشور گزارش‌های را رد می‌کند که گویا گفتگوهای صلح میان حکومت افغانستان و هیئت حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار با بن بست مواجه شده است.
آقای غورزنگ در کابل به خبرنگاران گفت که حکومت امیدوار است این مذاکرات هر چه زودتر به نتیجه برسد و موافقتنامه صلح میان هر دو طرف امضا شود.
او گفت: گزارش هاى را که رسانه ها در این مورد نشر کرده گویا که مذاکرات با مشکل مواجه شده است، حقیقت ندارد، بلکه مذاکرات ادامه دارد.
به گفته غورزنگ، این یک اصل مذاکرات است که فراز و نشیب خواهد داشت، بحث هاى مختلف در آن صورت میگیرد، ولى نتیجه و نیت مهم است.
او تاکید کرد که نیت دولت افغانستان واضح است و نظریات گروه مذاکره کنندۀ حزب اسلامى که شنیده شده است، آنها هم در قبال صلح تعهد شان را ابراز کرده است.
غورزنگ گفت: از همه مهمتر نیت و هدف است، طرفای دخیل در مذاکرات، در راستاى مذاکرات حسن نیت دارند و هدف رسیدن به صلح است، در جریان گفتگوها بحث ها و خواست هاى مختلف مطرح مى شوند، ولى چیزى که مهم است و طرفین به آن متعهد اند، آن رسیدن به صلح است، امیدوارى و پیش بینى ما این است که این گفتگوها نتیجه مطلوب درپى خواهد داشت.
گفتگوها میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار از نزدیک به دو ماه بدینسو در کابل جریان دارد.
پیشتر محمد اسماعیل قاسم یار، مشاور روابط بین‌الملل شورای عالی صلح کشور اعلام کرده بود که به زودی گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی برای امضای توافقنامه صلح با رییس ‌جمهورغنی وارد کابل می شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *