حاصلات خوب گندم در ولایت فراه

انجنیر عبدالمنان متین رییس ریاست زراعت ومالداری در ولایت فراه می گوید که حاصلات گندم در ولایت فراه نسبت به سال گذشته حدود دو برابر افزایش یافته و امسال بر ۲۳ هزار هکتار زمین گندم کشت شده که پنجاه هکتار آن للمی و شش هزار هکتار گندم اصلاح شده و متباقی گندم محلی است .

رییس زراعت ومالداری بارش باران های زیاد در پایان سال، نبود افت های زراعتی، افزایش حاصلات گندم و کیفیت خوب را ازعوامل افزایش حاصلات دانسته و گفت که اکثریت مردم فراه درسال گذشته کوکنار کشت کرده بودند، اما حاصلات خوب نداشت و این کار باعث شد که امسال گندم کشت نمایند.

محمد عوض باشنده قریه دار آباد مرکز فراه گفت که سال گذشته در هشت جریب زمین گندم کشت کرده بود و درمجموع دوتن حاصل گرفت اما امسال بالای شش جریب زمین گندم کشت کرده و امکان دارد که تا چهار و نیم تن حاصل برداشت کند.

رحم الدین یک تن از دکانداران مندوی گندم شهر فراه گفت که فراه در این فصل گندم زیاد دارد اما اینکه یک گدام بزرگ دراین ولایت وجود ندارد برای فروش برسایر ولایات انتقال داده میشود درفصل زمستان آرد ایران و پاکستان به فراه آورده می شود این یک مشکل بزرگ مردم فراه است .

وی افزود: مردم چند بار به ریاست زراعت فراه پیشنهاد نمودند که مندوی را به یک محل دیگر انتقال دهند و یک ذخیره گاه برای گندم ایجاد نماید اما تاکنون دراین مورد اقدام نگردیده است.

قابل ذکر است، به اساس معلومات منبع سطح حاصلات گندم فراه درسال گذشته ۴۸ هزار تن بود اما امسال بیشتر از هشتاد هزار تن می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *