اتحادیه ملی ژورنالیستان از بیانیه وزارت داخله انتقاد کرد

اتحادیه ملی ژونالستان افغانستان از اعلامیه اخیر وزارت داخله کشور در مورد ممنوع قرار دادن “کمره های پرنده دار” انتقاد کرده است.

ظاهراً دلیل منع استفاده از این کمره ها، ایجاد مشکلات امنیتی احتمالی خوانده شده است.
این اتحادیه با نشر خبرنامه ای که یک کاپی آن را در اختیار خبرگزاری بخدی قرار داده آمده است که این اعلامیه خلاف آزادی بیان در کشور است.
روز گذشته وزارت داخله با نشر خبرنامه ای نوشته است که به دلیل مشکلات امنیتی در کشور، این وزارت کمره های که قابلیت پرواز را دارد ممنوع اعلام می کند.
در خبرنامه وزارت داخله کشور آمده است که این تصمیم از سوی شورای امنیت ملی اتخاذ و به آنان صادر شده است.
ظاهراً دلیل منع استفاده از این کمره ها، ایجاد مشکلات امنیتی احتمالی خوانده شده است.
پیش از این در جریان تظاهرات بزرگ در کشور، از این کمره ها استفاده شده و مقام های امنیتی در آن زمان اعلام کرده بودند که با استفاده از این کمره ها، از مراکز نظامی و ارگ ریاست جمهوری تصویر برداری شده است.
حال، نهاد های حامی و صنفی رسانه ها، اقدام تازه وزارت داخله برای منع استفاده از کمره های پرنده را، خلاف آزادی های تضمین شده در قوانین برای فعالیت های رسانه یی در کشور می دانند.
اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان در اعلامیه ای که به همین رابطه پخش کرده، این اقدام را غیر قانونی خوانده است.
دربخشی از این اعلامیه آمده است:” با توجه به شرایط ویژۀ امنیتی درکشور، شاید نیاز باشد که استفاده از این کمره ها در موارد و محلات خاص، محدود شود.”
در این اعلامیه از حکومت تقاضا شده تا در همکاری با نهاد های صنفی و حامی خبر نگاران، طرزالعمل موقتی را تا پایان شرایط موجود امنیتی، وضع کنند، تا از یک سو رسانه ها بتوانند در صورت نیاز از این تجهیزات استفاده کنند و از سویی، استفاده از کمره های پرنده باعث ایجاد مشکلات امنیتی نشود.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *