جنگجویان آی‌اس‌آی در لباس داعش در ننگرهار

مقامات ولایت ننگرهار می‌گویند: اکثر جنگجویان داعش که در ولسوالی کوت ننگرهار فعالیت دارند پاکستانی بوده و تحت قومانده اداره استخبارات پاکستان می‌جنگند.

گفته می‌شود اسنادی به دست آمده از جنگجویان کشته شده داعش در ولسوالی کوت ننگرهار و مناطق دیگر این ولایت نشان می‌دهند که اکثر این افراد از پاکستان اند.

مقامات ولایت ننگرهار در حالی این موضوع را ابراز کرده‌اند را که بر اساس گزارش‌ها اتباع پاکستان مستقیماً تحت قومانده آی اس آی در چوکات جنگجویان داعش در ولایت ننگرهار فعالیت دارند.

سخنگوی والی ننگرهار این را هم ابراز داشت که در جمع این جنگجویان داعش در ننگرهار اتباع تاجکستان هم شامل اند که بعد از آموزش در پاکستان به افغانستان آمده‌اند.

این بیانات مقامات ولایت ننگرهار در حالی گفته شده‌است که رسانه‌های بین‌المللی از قول مقامات ننگرهار گزارش داده‌اند که ۳۰ درصد خاک ولسوالی کوت تحت کنترول تندروان داعش قرار دارد.

این گزارش‌ها نیز از حضور تندروان خارجی در حلقات داعش خبر داده بر اساس معلومات مقامات محلی می‌گویند: تندروان از کشورهای عربی، روسیه، چیچنیا و تاجکستان در حلقه داعش در ننگرهار فعالیت دارند.

همچنان گفته شده‌است بیش از ۵۰۰ خانواده از اثر درگیری‌های شدید چند روز گذشته در ولسوالی کوت فرار کرده‌اند ولی سخنگوی ولایت ننگرهار می‌گوید: شماری ازین بیجا شدگان با بهتر شدن اوضاع امنیتی به خانه ‌های‌شان برگشته اند و هم کمک‌های نقدی و غذایی به آنها از سوی ادارات محلی و حکومت مرکزی صورت گرفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *