نصرالله: تمام اسرائیل در تیررس است

حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان گفته‌ است این سازمان یک دهه بعد از آخرین جنگ با اسراییل «بسیار قوی‌تر» شده و راکت‌ها و موشک‌های آن «تمامی اسراییل را در تیررس خود دارد.»
آقای نصرالله این سخنان را در آستانه دهمین سالروز پایانی جنگ ۳۴ روزه ارتش اسراییل و حزب‌الله بیان کرد.
به نقل از رادیو فردا، سخنان وی برای حاضران در مراسمی در منطقه شیعه‌نشین بنت جبیل در جنوب لبنان پخش می‌شد.
نصرالله که اظهاراتش از طریق شبکه تلویزیونی حزب‌الله، المنار، برای ده‌ها هزار طرفدار این سازمان در این مراسم پخش می‌شد، گفت آن جنگ «تیری بر قلب اسراییل» بود.
دبیر کل حزب‌الله گفت «اگر جنگی دیگر رخ دهد، جبهه داخلی اسراییل از آن جدا نخواهد بود.»
آقای نصرالله گفت در جنگ ده سال پیش می‌گفتیم که «بسیار دورتر و دورتر و دورتر از حیفا را می‌زنیم» اما اکنون «دیگر هیچ هدفی در اراضی اشغالی نیست که در تیررس موشک‌های مقاومت نباشد.»
به گفته حسن نصرالله، جنگ ده سال پیش ثابت کرد که اسراییل دارای «قدرت فولادی» نیست و آن جنگ «قدرت بازدارندگی» برای لبنان ایجاد کرد زیرا اسراییل می‌داند «اگر حمله کند، ما نیز حمله می‌کنیم.»
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت در ده سال اخیر اسراییل از هر نوع اقدام تهاجمی به روستاهای جنوب لبنان در هراس بوده که این ثمره «قدرت مقاومت» است.
وی گفت، از آن جنگ تا کنون، اسراییل در وضعیت جدیدی است و سران آن در ارزیابی‌های خود اذعان می‌کنند که حتا «ادامه حیات» آن‌ها می‌تواند در خطر باشد.
دبیر کل حزب‌الله گفت، از ده سال پیش، همه سران اسراییل «اعتراف» کرده‌اند که پشت جبهه آن‌ها به‌شدت مختل است و با همه تلاش‌ها از عهده رفع کمبودها برنمی‌آیند.
او گفت، به نتانیاهو می‌گوید که، «جامعه شما بسیار سست‌تر از تار عنکبوت است؛ جامعه‌ای دارید از جنگ و حالت تدافعی خسته شده… و اسراییلی‌ها نیز به رهبران و ارتش خود بی‌اعتماد شده‌اند.»
به گفته دبیر کل حزب‌الله، «مردم در جنوب لبنان تا ساعات بامدادی در تفریح هستند ولی اسراییلی‌ها از ترس در منطقه جلیله از ساعات غروب به خانه‌ها می‌خزند.»
تابستان ۱۳۸۵ خورشیدی، یک حمله شبه‌نظامیان حزب‌الله به مقر نیروهای اسراییلی در خاک شمالی این کشور که به کشته شدن هشت سرباز و ربودن دو سرباز دیگر اسراییل منجر شد، دولت الیهود اولمرت نخست وزیر وقت اسراییل را به آغاز جنگ با حزب‌الله کشاند.
ارتش اسراییل هر چند نتوانست دو سرباز ربوده شده خود را در آن جنگ آزاد کند اما ضربات بسیار سنگینی به زیربنای لبنان وارد کرد و بیش از ۱۲۰۰ لبنانی نیز کشته شدند.
در آن جنگ از اسراییل نیز ۱۷۱ تن کشته شدند که ۱۳۱ تن آن‌ها نظامی و ۴۰ تن غیرنظامی بودند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *