حمله بر پوهنتون امریکایی، شصت کشته و زخمی برجای گذاشت

حمله مسلحانه بالای پوهنتون امریکاییدر کابل  پس از ده ساعت درگیری نفس گیر میان نیروهای امنیتی  و مهاجمان مسلح حوالی ساعت پنج صبح امروز پایان یافت.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “عبدالرحمن رحیمی، قوماندان امنیه کابل در محل رویداد به خبرنگاران گفت که  در پی این حمله ۱۳ تن به شمول هفت محصل، سه سرباز پولیس، دومحافظ این پوهنتون  و یک محافظ مکتب نابینایان کشته و ۳۵ محصل و ۹ سرباز دیگر امنیتی زخم برداشتند.
به گفته ی  رحیمی، نیروهای امنیتی موفق شدند که حدود ۸۰۰ محصل و کارمند خدماتی این پوهنتون را نجات دهند .
قوماندان پولیس کابل می افزاید که دو حمله کننده نیز  از سوی نیروهای امنیتی از پا در آمدند.
این پوهنتون حوالی ساعت هفت و سی دقیقه شام دیروز نخست هدف یک انفجار قرار گرفت و پس از آن مهاجمان مسلح داخل این نهاد شده به تیر اندازی پرداختند.
تاکنون هیچ گروهی مسوولیت حمله بالای این پوهنتون را به عهده نگرفته است.
با این حال،  عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی ، حمله مهاجمان مسلح بالای  پوهنتون امریکایی افغانستان را به شدت تقبیح نموده است.
عبدالله در تویتر رسمی اش نوشته است که حمله بر مکاتب و پوهنتون ها ”جنایت جنگی“ است و افغانستان این گونه حملات را تحمل نخواهد کرد.
پوهنتنون امریکایی افغانستان در کابل ۱۷۰۰ محصل دارد که  از طرف  شب ۸۰۰ محصل  اعم از پسران ودختران در آن مصروف تحصیل می باشند.
این در حالیست که دو هفته پیش  مهاجمان مسلح ناشناس دو استاد خارجی این پوهنتون را نیز  از جاده عمومی دارالامان شهر کابل اختطاف کردند که تاکنون از سرنوشت شان خبری نیست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *