به طور اوسط روزانه پنج تن از قوای مسلح کشور جان می بازد

جان نیکولسن، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان، گفته است که در نیمۀ نخست سال روان میلادی ۹۰۰ منسوب پولیس و اردوی افغانستان در نبرد علیه شورشگری طالبان کشته شده است.

در همین حال وزارت داخلۀ افغانستان بدون ارایۀ ارقام مشخص، از کاهش تلفات پولیس در جریان سال روان خورشیدی خبر داده است. نهاد های امنیتی افغانستان بسیار به ندرت ارقام دقیق تلفات نیروهای امنیتی افغان را در دسترس رسانه ها قرار می‌دهد.

نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت داخله به صدای امریکا گفت که با وصف ۳۰ درصد افزایش در عملیات نیروهای پولیس، تلفات آنان در مقایسه با سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که سربازان افغان در ۱۵ ولایت درگیر جنگ با شورشیان مسلح مخالف دولت استند.

نیروهای امنیتی و دفاعی افغان امسال عملیات تهاجمی را بر مواضع مخالفان دولت افزایش بخشیده اند.

همزمان با این، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت افغانستان گفته است که کشورش با دشمنی روبرو است که به صلح و گفتگو باور ندارد.

آقای عبدالله در دومین روز کنفرانس مشترک وزارت داخلۀ افغانستان و ماموریت پولیس اتحادیۀ اروپا در مورد آیندۀ پولیس افغان گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان هم اکنون با “تاریکی” و “جهل” در جنگ اند.

این در حالی است که طالبان با شدت بخشیدن حملات شان در اکثر بخش‌های افغانستان، نه تنها فراخوان صلح حکومت را نادیده گرفتند؛ بلکه به تازگی ملا ابراهیم صدر را به صفت مسؤول جدید نظامی شان نیز معرفی کرده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *