ایپدمی کانگو در غزنی نگرانی آفرید

مقام های محلی ولایت غزنی در هم‌آهنگی با سایر ارگان های این ولایت برای جلوگیری از شیوع و ازبین بردن  مرض کانگو، تلاش می کنند.
به گزارش “شبکه تلویز یونی تمدن “عبدالکریم متین والی غزنی در یک نشست مشترک با مسوولان ریاست صحت عامه،مقام های ریاست زراعت ،مسوولان شفاخانه مُلکی و شاروالی  این ولایت می گوید که،اداره های مذکور تلاش های مشترک‌شان را به منظور پیشگیری از گسترش این مرض آغاز کرده اند. والی غزنی از عالمان دین و فعالان مدنی غزنی نیز خواست تا در بخش وقایه از این مرض برای باشنده‌های غزنی اگاهی دهی نمایند.
در همین حال داکتر عجب‌خان حمیدی مسوول بخش ارتقای ظرفیت ریاست  صحت‌عامه غزنی می گویند که برای جلوگیری از گسترش  این بیماری اعضای خانواده‌های افراد مصاب را معاینه کرده و برای باشنده‌های غزنی آگاهی لازم را برای اتخاذ  تدابیر پیشگیرانه از این مرض ارایه کرده اند که این روند در حال حاضر نیز ادامه دارد.
از سویی دیگر مسوولان در ریاست زراعت این ولایت تاکید دارند که در همکاری با مؤسسه ریلیف پروگرام های آگاهی دهی را راه اندازی  نموده اند.ریاست زراعت غزنی می افزاید: که برنامه‌ای را ایجاد کرده اند که بر اساس آن چند وِترنر مؤظف شده اند تا حیوانات را پیش از ذبح کردن معاینه کنند.

فریدون احمدی شاروال غزنی نیز می گوید:که بالای قصابان فشار وارد کرده اند تا حیوانات را در مسلخ ها پس از معاینه توسط داکتران ذبخ نمایند.از سویی دیگر مقام ها در شفاخانه مُلکی این ولایت می گویند که برای تداوی افراد مصاب به بیماری تب کانگو،در این ولایت جاهای مشخصی را ایجاد کرده اند.
این در حالیست  که بر اساس آمار ارایه شده از سوی  والی  غزنی از آغاز سال روان  تا کنون شش واقعه مثبت ابتلا به بیماری تب کانگو در این ولایت مشاهده شده  که از این میان پنج تن در نتیجه مصاب شدن به این بیماری جان های خود را از دست داده اند و در حال حاضر یک فرد مصاب به تن کانگو در کابل به منظور تداوی بستری است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *