تلفات سنگین مخالفان مسلح در فراه

مقام‌ها در ولایت غربی فراه از از تلفات سنگین گروه طالبان در این ولایت خبر داده می‌گویند که این گروه دیگر جرئت نخواهند کرد بالای فراه حمله نمایند.

به گزارش شبکه تلویزیونی تمدن “محمد آصف ننگ، والی فراه در یک نشست خبری مشترک با فرمان‌دهان قول اردوی ۲۰۷ ظفر و فرمان‌دۀ پولیس زون ساحوی در غرب کشور گفت که دشمن شهرها را هدف گرفته و جنگ شهر بود نه جنگ ولسوالی‌ها.

او گفت طالبان جایی را که تصرف کرده بودند نه مرغ را مانده‌اند، نه گوسفند را و صندوق‌های مردم را شکسته اشیای مردم را برده‌اند.

از چندهفته به این‌طرف پس از آن که گروه طالبان حمله‌های گسترده‌یی را بالای ولایت فراه راه‌اندازی کردند، نیروهای کمکی به آن ولایت فرستاده شد و عملیات سرکوب شورشیان تا کنون ادامه داشت.

محمد محی‌الدین غوری، فرمان‌دۀ قول اردوی ۲۰۷ ظفر در این نشست خبری گفت که در این عملیات ۲۹۰ طالب کشته، ۲۴۰ نفرشان زخمی و ۷۲ عراده موتر آنان تخریب گردیده‌است.

در همین حال مقام‌ها در غرب افغانستان می‌گویند که جنرالان پاکستانی مدیریت نبرد در ولایت فراه را به دوش داشته‌اند و افرادی نیز از ایران بوده‌اند.

حسن فروق، فرمان‌دۀ پولیس زون ساحوی گفت که در این جنگ پاکستانی‌ها هم بودند و ادعایی که ما داشتیم در آن‌جا یک جنرال است که چطور یک جنرال پاکستانی در این‌جا بیاید.

اما او گفت به جنرالان پاکستانی و دیگر از هرطرف که در این و طن می‌آیند در این‌جا جایی نیست و افغانان از وطن خود دفاع خواهند کرد.

او افزود اطلاعاتی وجود دارد که در این‌جا مردمانی از بلوچستان و ایران بوده ولی ما مدارک نداریم که ثبوت کنیم و به گفتن مستقیم اسناد و مدارک کار است.

این مقام امنیتی گفت سه‌تن از مرده‌هایی در میدان نبرد مانده بود که سرشان نبود و این‌که چرا سرشان بریده شده و مربوط کی بودند، معلوم نیست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *