تذکره‌های کتابچه‌ای، بدیل شناسنامه‎های برقی

پس از این که پروسه توزیع تذکره های برقی به بُن‌بست کشیده شد، حکومت طرح تازۀ‌ را روی دست گرفته است.

مسؤولان ریاست ثبت احوال نفوس کشور می‌گویند، بر بنیاد طرحی که ریاست جمهوری به آنان فرستاده است که از این پس، شناس‌نامه‌های کتابچۀ به زبان‌های فارسی، پشتو و انگلیسی داده می‌شود.

آگاهان سیاسی، توزیع شناس‌نامه‌های کتابچۀ را گامی به عقب می‌دانند. آنان می‌گویند، توزیع شناسنامه های کتابچه یی جلو فساد را در کشور نمی‌گیرد و احتمال تقلب در این نوع شناسنامه‌ها بیشتر است.

غفوراحمد جاوید، آگاه سیاسی در گفت‌وگویی به سلام‌وطندار می‌گوید، برخی از چهره‌های سیاسی و بزرگان قومی برای جلوگیری از توزیع شانس نامه‌های برقی سرمایه گذاری کرده‌اند و نمی‌گذارند این شناسنامه ها توزیع شوند.

آقای جاوید توزیع شناس‌نامه‌های برقی را در کاهش فساد اداری، برگزاری انتخابات عاری از تقلب و پیگیری مجرمان موثر می‌داند.

صالح‌محمد صالح، عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس نماینده گان نیز از توزیع شناس‌نامه‌های کتابچۀ انتقاد کرده می‌گوید، توزیع شناس‌نامه‌های کتابچه جلو فساد گرفته نمی‌شود. او می‌افزاید، احتمال زیاد وجود دارد که شناس‌نامه‌های کتابچۀ نیز در بیرون از کشور به گونۀ جعلی ساخته شود.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله می‌گوید، برای تغییر در شناس‌نامه‌های ورقی آنان شناس‌نامه‌های کتابچه را توزیع می‌کنند. او می‌گوید، امکان تقلب در شناس‌نامه‌های کتابچۀ در مقایسه به کتابچه‌های ورقی کمتر است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *