تداوم خانه‌خرابی فلسطینیان توسط دولت اسرائیل

سازمان ملل  در گزارشی اعلام کرد که دولت اسرائیل طی دو هفته گذشته ۲۹ ملک و سازه فلسطینیان را در شرق بیت المقدس و کرانه باختری تخریب و ۳۲ فلسطینی را آواره کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، گزارش دو هفتگی ‘حمایت از غیرنظامیان’ که توسط دفتر هماهنگی امور بشردوستانه تهیه شده است،  که دو هفته را در بر می گیرد. بر اساس این گزارش، یکی از سازه های تخریب شده، شبکه آبی بود که با کمک های بشردوستانه ساخته شده بود و دو منطقه را در شمال دره اردن تحت پوشش قرار می داد.
این دومین بار است که شبکه آبرسانی مذکور در بازه زمانی کمتر از دو ماه (از سوی صهیونیست ها) تخریب می شود.
گزارش سازمان ملل اضافه کرده که نظامیان رژیم صهیونیستی در موردی دیگر، سازه ای کشاورزی را که محل ارتزاق خانواده ای هفت نفره بود، از بین بردند.
بر اساس این گزارش، ۲۰ نفر از افرادی که در نتیجه تخریب خانه هایشان آواره شدند، کودک هستند.
صائب عریقات دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ماه گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در نخستین ماه سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۳۰ باب منزل فلسطینیان را نیز تخریب کرده است. این وضعیت منفجر به آوارگی حدود ۴۰ خانواده فلسطینی متشکل از۲۴۰ نفر شده است که بیش از نیمی از آن ها کودک هستند؛ این تخریب ها اموال شخصی و کمک های بشردوستانه ضروری به فلسطینیان را هدف قرار داده است؛ نزدیک به نیمی از ملک های تخریب شده با بودجه نهادهای امداد رسان ساخته شده بود.
اقدامات اشغالگرانه رژیم صهیونیستی صرفا شامل تخریب املاک فلسطینیان نمی شود. این رژیم از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا علاوه بر سرکوب فلسطینیان، سرعت ساخت و سازهای غیرقانونی خود را در اراضی اشغال شده آنها افزایش داده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *