سپیدار، از تدویر یک کنفرانس منطقه‌ای در باره کشور خبر داد

همزمان با پایان مسافرت چهار روزۀ میروسلاویِنچا معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امور سیاسی به افغانستان، ریاست اجرائیه این‌کشور از تلاش‌ها برای برگزاری یک کنفرانس منطقه‌یی از سوی سازمان ملل خبر می‌دهد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرائیه  در این مورد با رسانه ها گفت که میروسلاویِنچا به تازگی در ملاقات با عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان در کابل گفت، سازمان ملل متحد تلاش می‌کند که چنین یک نشست را راه اندازی کند.

تا هنوز روشن نیست که این کنفرانس چه زمانی از سوی سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد.

پیش از این ریاست جمهوری افغانستان در یک اعلامیه گفته بود که رئیس جمهور اشرف غنی در دیدار با معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امور سیاسی در ارگ پیشنهاد کرد که سازمان ملل متحد به هدف بحث و تصامیم مشترک روی موضوعات عمدۀ منطقه، کنفرانسِ را به سطح کشورهای منطقه برگزار نموده و نقش اش را در این راستا ایفا کند.

میروسلاویِنچا Miroslav Jenca معاون سر منشی سازمان ملل متحد در امور سیاسی به روز جمعه در پایان مسافرت چهار روزه‌اش به افغانستان گفت، این سازمان در برابر افغانستان و مردم این‌کشور متعهد باقی می‌ماند.

میروسلاویِنچا معاون سر منشی سازمان ملل متحد در امور سیاسی

در خبرنامه دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد یا یونما در افغانستان به نقل از آقای یِنچا گفته شده‌است که سازمان ملل متحد آماده‌است تا از هر پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت نماید.

وی بر اهمیت همکاری‌های منطقه‌یی برای دستیابی به صلح و رفاه پایدار تأکید کرده‌است.
معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امور سیاسی در جریان مسافرت به افغانستان، بر علاوه دیدار با رئیس جمهور و رئیس اجرائیه این‌کشور، با صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان که از سوی ولسی جرگه سلب صلاحیت شده‌است، برخی دیگر از مقام‌های دولتی، کمیشنران جدید کمیسیون مستقل انتخابات و فعالان زن ملاقات کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *