در کندز چی می گذرد ؟

شهروندان قندوز از افزایش فعالیت های افراد مسلح غیر مسوول و سرقت های مسلحانه در این ولایت سخت ابراز نگرانی می کنند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “، این شهروندان می گویند که از یک سو مخالفان مسلح دولت و از سوی دیگر سرقت های مسلحانه برای مردم این ولایت به یک درد سر بزرگ مبدل شده است.
ساکنان قندوز با نگرانی از افزایش سرقت های مسلحانه می گویند که در این اواخر گروه های مسلح شب ها به خانه های شان یورش آورده و تمامی دار و ندار شان را به تاراج می برند.
باشندگان قندوز می گویند که از طرف شب خود مردم مجبورند که مسوولیت حفظ جان و مال شان را به عهده بگیرند و شب ها نگهبانی دهند.
اعضای شورای ولایتی قندوز نیز از آنچه افزایش فعالیت های افراد مسلح غیر مسوول و سرقت های مسلحانه می خوانند ابراز نگرانی کرده اند.
مولوی خوش محمد نصرت ،عضو شورای ولایتی قندوز به جمهور نیوز گفت که اگر جلو فعالیت گروه های مسلح غیر مسوول و سرقت های مسلحانه در این ولایت گرفته نشود، وضعیت باشندگان قندوز بد تر خواهد شد.
در همین حال مقام‌های امنیتی ولایت قندوز نیز با تایید این مطلب تصریح کرده اند که دراین اواخر جرایم جنایی درولایت قندوز به صورت چشم گیر افزایش یافته است.
مل پاسوال عبدالحمید حمیدی، فرمانده پولیس قندوز به جمهور نیوز گفت که در یک ماه اخیر بیش از ۴۰ نفر به اتهام جرایم جنایی در این ولایت بازداشت شده اند.
اقای حمیدی تصریح کرده که برنامه مشخصی توسط فرماندهی پولیس ولایت قندوز برای خلع سلاح تفنگ داران و افراد مسلح غیر مسئول در این ولایت روی دست گرفته شده است.
حضور گسترده مخالفان مسلح دولت در نقاط مختلف ولایت قندوز از دیگر چالش های است که زندگی را بر باشندگان قندوز سخت ساخته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *