پسر طاهر یولداش ۶۵۰ خانواده خارجی در شمال جا به جا کرده است

پسر طاهر یولداش، رهبر حزب تحریک اسلامی اوزبیکستان که یک هفته پیش برای لشکرآرایی نیروهای داعش وارد  ولایت سرپل شده بود، اکنون بیش از ۶۵۰ خانوادۀ اوزبیکستانی و پاکستانی را در مناطق هم‌مرز با ولایت‌های سرپل، فاریاب و جوزجان جابه‌جا کرده است.

این خانواده‌ها دقیقاً در ولسوالی‌های گرزیوان و بلچراغِ فاریاب، صیادِ سرپل و درزاب و قوش‌تپۀ جوزجان جابه‌جا شده‌اند.

رحمت‌الله ترکستانی، فرمانده پولیس جوزجان با تأیید این مطلب به رسانه ها می‌گوید، پسر طاهر یولداش مدت‌هاست که برای سازماندهی داعش و تشویق طالبان برای پیوستن به صف این نیروها تلاش می‌کند و در صورت جرقه‌یی، نیروهای امنیتی آمادۀ سرکوب این گروه اند.

رحمت‌الله حشر، ولسوال درزاب نیز جابه‌جایی صدها خانواده در این ولسوالی‌ها را تأیید می‌کند و می‌گوید که هواداران پسر طاهر یولداش در پی جلب‌وجذب نیروهای طالبان به صف داعش اند. به گفتۀ آقای حشر، داملا نادرالملک، یکی از افراد کلیدی حزب تحریک اوزبیکستان در منطقۀ لولاش ولسوالی کوهستانات فاریاب است که برای جذب طالبان و برافراشتن پرچم سیاه به جای پرچم سفید فعالیت می‌کند و طالبان را اخطار داده که در صورت ملحق‌نشدن به داعش، نابود خواهند شد.

باشنده‌گان سرپل و جوزجان نیز می‌گویند که اگر حکومت به زودی دست به کار نشود، طالبان با داعش یک‌جا شده و به زودی کنترل ولسوالی‌ها و سپس ولایت‌ها را به دست می‌گیرند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *